סעו לדרום

לבלות בחיק הטבע ולנוח - גן לאומי הבשור

בדרום הארץ ישנם נופים מרתקים שלא תמצאו באף מקום אחר. השילוב של נופי המדבר וההרים יחד עם הנחלים ופלגי המים יוצרים מראה מיוחד. כיכר השבת ורשות הטבע והגנים בפרויקט עבור בין הזמנים (טיולים)

לבלות כל היום, ולהישאר לישון בלילה. נחל הבשור. (צילום: לבנת גינצבורג)

מתלבטים לאן לצאת להטייל? עדיין לא החלטתם לאן המשפחה תיסע? אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בוחרים עבורכם את המקומות המהנים ביותר לבין הזמנים, לכל המשפחה ולכל הגילאים: מנוחה להורים, סקרנות ואתגר לבני הנוער, וברכות שכשוך עבור הקטנטנים (כמובן בליווי משגיח).

מה יש בדרום הארץ שמושך אליו את המוני בתי ישראל לנסוע אליו בחופשות? נופי המדבר בשילוב פלגי המים יוצרים מחזה לא שכיח. האוויר הצח, מגוון המסלולים והשבילים, יוצרים עבורכם את החוויה שחיפשתם. הפעם בחרנו עבורכם מקום מעניין במיוחד:

מקום נפלא לבילוי בחיק הטבע. גן הבשור. צילום: ארכיון רט
מקום נפלא לבילוי בחיק הטבע. גן הבשור. צילום: ארכיון רט"ג.
הגדלה

גן לאומי הבשור (פארק אשכול)

מה קורה שם? בלב המדבר נמצא נחל הבשור שעל גדותיו תמצאו מדשאות ירוקות ליד מעיין שופע. בסיס יציאה מצויין לטיולים מסביב, ואפשר לבלות בו כל היום. בריכות שכשוך, מסלולי אופניים, ותצפיות. מה עוד צריך?

איך מגיעים? גן לאומי הבשור שוכן בנגב המערבי, ממערב לאופקים ומדרום לכביש 241. נוסעים מאופקים מערבה (כביש 241). כ 2.5 ק"מ אחרי צומת אורים פונים שמאלה. הבאים ממערב, מכיוון צומת מעון, נוסעים בכביש 241 כ 7 ק"מ אחרי צומת מעון פונים ימינה לדרך הגישה לפארק.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, ראשון עד חמישי, 8:00-17:00.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 22 ש"ח, ילד - 10 ש"ח. הנחות לאזרחים ותיקים ולקבוצות.

שירותים ונגישות: במקום תמצאו חניון מסודר (גם לילה), פינות פיקניק, שירותים ומים לשתייה. הגישה לבריכת השכשוך היא מונגשת לבעלי מוגבלויות ועגלות ילדים. הדלקת אש מותרת במקומות במיועדים לכך, אז תביאו מנגל.

מה עם אופניים? כמובן שבפארק ישנם מסלולי אופניים מעגליים באורכים שונים. מסלויל הרכיבה קלים ומתאימים לכל המשפחה , רק בואו עם הציוד (לא ניתן לשכור אופניים בפארק). על טיול מכוניות בדרך הבשור שמעתם?

אל תפספסו: בפארק ישנו מסלול "דיסק-גולף", אטרקציה לכל המשפחה. תביאו אתכם צלחות פריזבי למשחק מעניין שמתקדמים בו אם קולעים את הצלחת המעופפת לתוך הסלים המיוחדים שמוצבים בפארק.

מומחים לטבע: במקום תמצאו את ריכוז עצי התמר לנוי הגדול בישראל. עצי זית ואשל הם חלק מהנוף. בגן תמצאו מגוון מעניין של עופות: חוגלות וכרוונים וציפורי שיר. למיטיב ראות: חושבים שתצליחו להבחין בגירית או בחתול הביצות מנמנמים?

אווירה תנכי"ת ב19 מילים: כאשר דוד המלך רודף אחרי העלמקים נאמר שבא "עד נחל הבשור", אבל דווקא החוקרים נוטים לזהותו עם נחל גרר.

רגע, אפשר להישאר לישון? בגן הבשור נמצא חניון לילה וניתן לישון באוהלים פרטיים, בחדרי צוות או בקראוונים (יש חיבור לחשמל ומים). השינה כרוכה בתשלום. בחניון הלילה תמצאו תאורה מלאה, נקודות חשמל, ספסלים ושולחנות (גם ניידים), תאים לטעינות מכשירים סלולריים וברזיות עם מים לשתייה. ותוכלו לבדוק כאן לפרטים נוספים.

איך מתקשרים? טלפון: 08-9985110 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר