התיק הרפואי של הרב ברלנד

'הוציאו אותי עם מנוף, יש לי תיק התעלפות'

לראשונה, מנהיג 'שובו בנים' תיאר היום את הטלטלות שהוא חווה במצבו הרפואי, וביקש בשל כך את חסדה של השופטת שתואיל לשחררו ממעצר - אך כל זה לא עזר לו (חדשות חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב ברלנד (צילום: Yonatan Sindel/ Flash90)

במהלך הדיון שהתקיים הבוקר (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים בבקשת המדינה להאריך עד לתום ההליכים המשפטיים את מעצרו של הרב ברלנד המואשם בארבעה מקרי תקיפה קשים, התייחס הרב ברלנד למצבו הרפואי ואמר בין היתר כי התגלה "גוש ברגלי, ולא יודעים אם מדובר בסרטן".

הדברים נאמרו לאחר שנציגי הפרקליטות ועורכת דינו רחל תורן, סיימו לשטוח את טענותיהם בפני השופטת, אז התערב הרב ברלנד ואמר "אני מבקש להשתחרר. אני מוכן לכל תנאי שבית המשפט יקבע. אני מציע איזוק אלקטרוני, ולא מסכימים".

הרב ברלנד הוסיף ואמר "אני חולה. הייתי בלי הכרה בהולנד. יש לי את כל התיק בבית חולים. הוציאו אותו עם מנוף מהבית כי המעלית לא עבדה בהולנד. בפוריה (בית החולים פוריה בטבריה. ח.א.) יש לי תיק התעלפות. הייתי בלי הכרה והוציאו אותי מקומה שלישית".

הרב ברלנד המשיך ואמר "יש לי קוצב לב. הגעתי עם 30 בלחץ דם, ושמו לי קוצב לב. עברתי ניתוח. יש לי 49 פלטינות ברגל. יש לי כאבים ברגל ונמק ברגל. המצב הבריאותי שלי גרוע. מצאו לי גוש ולא יודעים אם זה סרטן או לא סרטן".

הרב ברלנד המשיך ואמר "כל הסיפור של שנת 2007 - היא היתה במעלית 20 שניות ואני הייתי מחוץ למעלית. האדון שיושב כאן הביא אותי. אני מוכן לאיזוק אלקטרוני".

כזכור, מוקדם יותר היום קבעה שופטת בית משפט השלום בירושלים כי הרב ברלנד ישאר במעצר על לתום ההליכים המשפטיים נגדו, זאת לאחר שבשבוע שעבר ביקש השופט לשלוח את הרב ברלנד לתסקיר מבחן משלים משום שהתבררו סתירות בין דבריו של הנאשם בבית המשפט לבין דברים שמסר לקצינת המבחן.

בתסקיר המשלים נקבע כי קיימות שלוש עילות מעצר נגד הרב, מסוכנות לציבור, חשש לשיבוש הליכים וחשש למילוט מהדין. השופטת הגיבה לטענות ההגנה שטענה כי מדובר ב"עבירות ברף התחתון החוקי" ואמרה, כי למרות שהמעשים כשלעצמם "אולי לא מוגדרים כשלעצמם ברף הגבוה ביותר", אך העובדה כי הרב מואשם בפגיעה בקטינות במספר מקרים תוך ניצול סמכות, מעצימה את המעשים המיוחסים לו.

שעות לאחר מכן עתרו עורכי דינו של הרב ברלנד לבית משפט המחוזי בירושלים וביקשו לבטל את החלטת בית משפט השלום, אך בתום הדיון שנערך בעניין החליט בית המשפט לדחות את העתירה והורה להותיר את הרב במעצר עד תום ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר