עד הבית

בקרוב: ערכת צפירה אישית, שתספק התרעה על ירי טילים

עשור אחרי מלחמת לבנון השנייה ושנתיים אחרי מבצע צוק איתן - פיקוד העורף חושף פיתוח חדש שעשוי לשפר משמעותית את ההתרעה לציבור על ירי של טילים ורקטות אל העורף (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יירוט טילים בשמי ישראל. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

פיקוד העורף מגלה היום (חמישי), כי הוא פיתח ביחד עם חברת ביפר תקשורת, ערכה הכוללת צופר ביתי פרטי, שיודע לספק התרעה בזמן אמת - ולקרוא לדיירים למהר ולתפוס מחסה או להיכנס אל המרחב המוגן. ראש מחלקת תכנון בפיקוד, אל"מ איציק גיא, מגלה כי ערכת ההתרעה הביתית תוצע למכירה לציבור הרחב כבר בתוך חודשים אחדים אף שמחירה עדיין לא נקבע.

תוצאת סבבי הלחימה מהעשור האחרון בצפון ובעזה, שלוו בירי כבד של מטחי טילים ורקטות אל העורף, לימדה את מערכת הביטחון שלא כולם מצליחים לשמוע את צופרי האזעקות שפזורים בחוצות הערים. כ-3,000 צופרים כאלה פזורים ברחבי הארץ ומתוחזקים באופן שוטף.

בפיקוד מסבירים, שבקיץ החם ובחורף הקר סגורים החלונות בבתים רבים, מערכות מיזוג אוויר פועלות שעות על גבי שעות ובשילוב של הפעלת מכשירים חשמליים נוספים בבית - קשה ולפעמים גם בלתי אפשרי לשמוע את הצפירה. "מערך הצופרים הארצי ימשיך להיות ה'בולדוזר' להעברת ההתרעות לציבור אך המערכות האישיות יהוו רכיבים משלימים", אומר אל"מ גיא.

עד כה, כבר פותחו בשנים האחרונות תוכניות של אפליקציות שמתריעות בזמן אמת באמצעות הטלפונים הניידים או באמצעות המחשב הביתי על ירי של טילים ורקטות, כמו גם העברת התרעה אישית באמצעות הטלפון הסלולרי שנמצא בתא השטח שאליו מכוון האיום. כעת, מציגים שם את מערכת ההתרעה האישית כאמצעי משלים שיבטיח שכולנו לא נפספס שום אזעקה.

יצויין, כי מערכת ההתרעה הביתית תפעל רק אם הטיל או הרקטה המאיימים עתידים לפגוע בתא שטח מסוים וזאת, בניסיון למנוע את שיבוש שגרת החיים באזורים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר