הבכיר הפלסטיני מתלונן: האירופים אוהדים מדי את ישראל

האיחוד האירופי, שבימים כתיקונם קם בבוקר ומחפש איך ניתן לנגח מחדש את מדיניות ישראל, סופג היום ביקורת קשה מכיוון מפתיע: אתם אוהדים מדי את ישראל - הטיח בכיר פלסטיני (פוליטי מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פעילות נגד ישראל. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת, מפרסם היום (חמישי) מאמר דעה במגזין האמריקני הנחשב 'ניוזוויק', בו הוא מתלונן שהאיחוד האירופי יותר מדי... אוהד את ישראל. "הפלשתינים נדהמו לראות ייצוג רשמי של האיחוד האירופי בשני הכנסים האחרונות נגד תנועת החרם על ישראל", הוא כותב.

"נציגי האיחוד האירופי בישראל משבחים את המדינה היהודית וקובעים שמוצרי ההתנחלויות משווקים באירופה", הוא ממשיך ומקטר. "המעט שאנחנו יכולים לצפות מהקהילה הבינלאומית באירופה, הוא לקחת תפקיד פעיל בתמיכה בזכות לנקוט בצעדים שקטים נגד הפרות זכויות אדם, ובוודאי שלא לתמוך, במישרין או בעקיפין, בניסיונות להוציא אל מחוץ לחוק פעולות כאלה".

גם ההחלטה הישראלית הטריה לגרש מישראל או למנוע כניסת מעורבים בקמפיין ה-BDS (החרם על ישראל) זוכה כמובן לגינוי מצידו: "ההכרזה הזו משקפת לא רק את מידת השליטה שיש לישראל על הגבולות ועל כל אדם בפלשתין הכבושה, אלא חושפת גם את הרצון של ממשלת ישראל לסיים את כל ההתנגדויות השקטות שלנו".

כזכור, לפני כשבועיים, השר לביטחון פנים ושר הפנים החליטו על הקמת צוות משותף שיפעל לגירוש ולמניעת כניסת פעילים למען חרם על ישראל. הצוות יפעל לאתר את מאות הפעילים המצויים כיום בישראל, כמו גם למנוע כניסה עתידית של פעילים למען החרם על ישראל. הצוות המשותף גם אמור להילחם כנגד התופעה של פעילים למען החרם המגיעים לעתים קרובות לשטחי יהודה ושומרון ומתסיסים את התושבים המקומיים כנגד כוחות הביטחון ומשבשים את פעילותם.

גלעד ארדן אמר אז, כי "אסור לאפשר לפעילי חרם להיכנס למדינת ישראל. מדובר בצעד מתבקש לנוכח הכוונות הזדוניות של אותם פעילי דה לגיטימציה שפועלים להפצת שקרים ולעיוות המציאות באזורינו ולכך בדיוק נועדה פעילות המשרד לנושאים אסטרטגיים. לחרם נגד ישראל חייב להיות מחיר". אריה דרעי מסר בעקבות ההחלטה: "המאבק בארגוני החרם כנגד ישראל מתחיל באלו המגיעים לחבל מתוך מדינת ישראל. מוטלת עלינו החובה לעשות הכל בכדי למסמס את החרם ולומר בקול ברור שלא נרשה לפגוע במדינת ישראל, כאשר הקמת הצוות הוא צעד חשוב בכיוון הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר