פרסום ראשון

המקובל הכריע: מותר להתפלל על ציון פוסק הדור בשבת

המקובל הרב בניהו שמואלי בפסק הלכה קובע כי מותר לעלות לקברו של מרן רבינו עובדיה יוסף בשבת "כל התורה והספרים חונים על קברו של מו"ר ועושים אור מקיף ויש קדושה גדולה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן זצ"ל עם המקובל רבי בניהו שמואלי (צילום: מאיר אלפסי)

מאז פטירת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל נדונה הסוגיה ההלכתית האם מותר להיכנס לבית העלמין 'סנהדריה' בשבות ומועדים ולהתפלל על ציונו של הרב.

הסוגיה ההלכתית הגיעה גם למעונו של הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ שיגר את השאלה לראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום' המקובל רבי בניהו שמואלי בכדי שיגיב לו האם לפי הקבלה יש בעיה להיכנס לציונו של פוסק הדור זצ"ל בשבת.

הגר"ב שמואלי שיגר לאחרונה את עוזרו האישי ר' מרדכי חסידים בכדי שיגיש לגר"י יוסף את הפסק הארוך שכתב בנידון.

לאחר מספר עמודים של דיון הלכתי ומקורות מההלכה ומהקבלה פוסק הגר"ב שמואלי: "אפשר לילך לקברי הצדיקים בחול המועד אפילו שאי אפשר לעושת את סדר ההשתטחות אבל אפשר להתפלל שם ולבקש בקשות מאת ה' יתברך בזכות הצדיקים כי יש שם השראת השכינה".

לגבי שבתות וימים טובים פוסק הגר"ב שמואלי: "נראה שאפילו בשבת אפשר לשבות אצל הצדיקים ולעשות שבת אם הוא קבר כמו רשב"י ורבי מאיר בעל הנס ומערת המכפלה. אומנם קברי צדיקים הנמצאים בתוך בית הקברות גדול כהר הזיתים והר המנוחות וכיוצא נראה שאין לילך בשבת ויום טוב".

הרב מרדכי חסידים מגיש את הפסק לרב הראשי

באשר לציונו של פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל פוסק המקובל כי כעת שקברו של מרן והרבנית ע"ה נמצאים קצת בהרחק משאר הקברות: "לא גרע קברו של מורנו ורבנו מקברם של צדיקים אחרים. מי לנו כמורנו ורבנו שכתב חיבורים שאין כמותן בעולם, ואין לנו כמו"ר שזיכה את הרבים כל כך, כל התורה הזאת וכל הספרים של מו"ר וההבלים שהוציא מו"ר מפיו חונים על קברו ועושים אור מקיף ויש קדושה גדולה".

"לכן אפשר לילך" כותב המקובל: "ונראה שאין שום בעיה רק לא לעשות סדר ההשתטחות והמקום קדוש ויועיל מאוד לאדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר