אכן מיליארדר?

תחקיר: דונלד טראמפ שיקר בנוגע לחובותיו

המועמד הרפובליקני לנשיאות הצהיר בעבר על היקף החובות שלו אך תחקיר של הניו יורק טיימס הסיק כי הוא היה רחוק מלדייק בסכומים וחובתיו נאמדים ב-650 מיליון דולרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Albert H. Teich / Shutterstock)

תחקיר של העיתון ה"ניו יורק טיימס" על המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, טוען כי מצבו הכלכלי נמוך בהרבה מהמיוחס לו. לטענת העיתון הנחשב טראמפ נמצא בחובות של יותר מ-650 מיליון דולר יותר מפי שניים מהסכום שעליו הצהיר בעבר.

בתחקיר נטען כי נכסיו של טראמפ נשענים על קשת רחבה של מממנים, כולל כאלה שתקף פומבית לאורך הקמפיין שלו. כך למשל, בניין משרדים בשדרת האמריקות במנהטן, שטראמפ הוא אחד מבעליו, נטל הלוואות בסך 950 מיליון דולר - בין היתר מ"בנק אוף צ'יינה", הבנק המרכזי של סין - מדינה שהואשמה ע"י המועמד הרפובליקני כמי שמזיקה כלכלית לארה"ב, ומענקית הפיננסים גולדמן זאקס, ששילמה בעבר לקלינטון 675 אלף דולר עבור שלושה נאומים שנשאה, ולטענת טראמפ שולטת במועמדת הדמוקרטית. אותן הלוואות ניתנו בנובמבר 2012 לשלוש חברות בת של טראמפ, המחזיקות בבעלות על הבניין.

דוגמא נוספת היא מלון בלאס וגאס הנקרא על שמו של טראמפ, שבו הוא מחזיק ב-50% מהבעלות, שלווה 190 מיליון דולר בשנת 2010 לפי נתונים של חברת ניתוח ונתוני נדל"ן. אלן ווייסלברג, הממונה על הכספים באימפריה של טראמפ, אמר כי חברה בבעלותו של המועמד הרפובליקני אחראית לחצי מהחוב - ונותר לה להחזיר כעת רק 6.4 מיליון דולר.

ב"טיימס" נטען כי קשה לעקוב אחר הבעלויות על בנייניו של טראמפ שכן לעיתים הוא מחזיק בבעלות על הבניין והקרקע, במקרים אחרים הוא מחזיק רק באחד משני הדברים, או לחילופין בקומות מסחר במבנים אחרים.

מוקדם יותר בקמפיין הגיש טראמפ טופס גילוי פדרלי בן 104 עמודים שבו הצהיר כי עסקיו חייבים לפחות 315 מיליון דולר לקבוצה קטנה יחסית של מלווים. בהקשר לכך אמר ווייסלברג כי בדו"ח שהוגש על ידי טראמפ צוינו רק חובותיו האישיים, כפי שדורש החוק הפרדלי. לכן לדבריו, טראמפ חשף רק נתונים על חובות עסקיו שנמצאים בבעלותו הבלעדית.

יצוין, כי חובות בסך כזה אל מול היקף הנכסים של טראמפ לא אמורים להטריד את טראמפ שכן סך נכסיו אם ירצה לממש אותם גבוה פי כמה וכמה ומלבד העובדה שלא דייק בסכום החוב שלו אין לכך משמעות אמיתית ואין ספק כי האיש משופע בממון ועדיין נחשב לאיש עסקים מצליח ועשיר.

טראמפ מנסה בימים אלו להתקדם בסקרים בהם הוא מסתרח מאחורי קלינטון בלפחות 4% בסקר המחמיא ביותר ועד 9% בסקרים אחרים. למועמד הרפובליקני יש כמעט 3 חודשים לשנות את המצב. ביום שישי האחרון מינה טראמפ שני בכירים נוספים לקמפיין שלו, מנכ"ל הקמפיין החדש סטיבן באנון, שעבד באתר החדשות הימני Breitbart News, והסוקרת קליאן קונוויי בתפקיד מנהלת הקמפיין, ינסו למקד את תשומת הלב של הבוחרים בחסרונותיה של הילרי קלינטון. "הצוות הזה יהיה אגרסיבי, מאוד אגרסיבי. הוא יהיה בעמדת התקפה", אמר ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים.

הלילה ניסה טראמפ לפנות לקהלים חדשים, ופנה בקריאה ישירה לקהילה האפרו-אמריקנית, שם זוכה הילרי קלינטון לעדיפות ברורה. "מצביעים שחורים חיים בתנאים של עוני. ילדיהם הולכים לבתי ספר לא טובים",

"הגיע הזמן שהפוליטיקאים הדמוקרטיים ישלמו על מה שהם עשו לקהילות האלה. מה יש לכם להפסיד בכך שתנסו מישהו חדש כמו טראמפ?", שאל טראמפ והוסיף, "אם תמשיכו להצביע עבור אותם אנשים, תקבלו את אותן התוצאות", המשיך טראמפ והפנה את האש לעבר קלינטון: "הילרי תעדיף למצוא עבודה לפליט מאשר לצעיר שחור חסר תעסוקה. הפכנו לפליטים במדינה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר