פיגוע התאבדות

50 הרוגים ו-94 פצועים בחתונה בטורקיה

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בחתונה כורדית בדרום טורקיה והביא למותם של לפחות 30 בני אדם. ההערכות כי מדובר בפיגוע של דאעש למרות שלא נלקחה אחריות לאירוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך טוויטר)

טורקיה שוב מדממת: לאחר סוף שבוע עמוס פיגועים כנגד שוטרים טורקים, לפחות 30 בני אדם נהרגו ו-94 נפצעו אמש (מוצ"ש) בפיגוע בחתונה בעיר גזיאנטפ בדרום טורקיה, סמוך לגבול סוריה. כך נמסר מלשכת המושל המחוזי. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי החוגגים היו כורדים, והמתקפה הייתה בזמן שהם יצאו מאולם החתונות לחגוג ברחוב. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מסר כי דאעש הוא ככל הנראה האחראי לפיגוע. בעבר קיבל דאעש אחריות על פיגועים נגד כורדים בטורקיה.

אמבולנסים וניידות משטרה הוזעקו למחוז סהינביי בעקבות הפיצוץ בקרבת אולם החתונות. בהודעה מלשכת המושל נאמר שהמתקפה הייתה ב-22:50 שעון מקומי.

סגן ראש הממשלה, מחמט סימסק, אמר כי לפי ההערכות מדובר בפיגוע התאבדות. "מטרת הטרור היא להפחיד, ואנחנו לא נאפשר את זה. זאת מתקפה ברברית בחתונה", אמר לטלוויזיה הטורקית. סמיל טייאר, חבר פרלמנט ממפלגת השלטון, כתב בטוויטר כי מסתמן שדאעש אחראי למתקפה, אך בפועל אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות על הפיגוע.

גזיאנטפ, שרוב תושביה כורדים, נמצאת 64 ק"מ מהגבול הסורי. הפיגוע אמש הוא מתקפה נוספת בשטח שמאוכלס ברובו בכורדים בדרום מזרח המדינה. המחתרת הכורדית אחראית לעשרות פיגועים נגד שוטרים וחיילים באזור מאז קריסת הפסקת האש בינה לממשלת טורקיה ביולי אשתקד.

טורקיה, שעדיין סוערת מניסיון ההפיכה לפני כחודש, חווה בחודשים האחרונים פיגועים רבים של דאעש ושל אנשי המחתרת הכורדית. לפני שלושה ימים נהרגו 12 בני אדם ונפצעו יותר מ-200 בפיצוץ שתי מכוניות ממולכדות בתחנות משטרה במזרח טורקיה, בערים ואן ואלזיג. הרשויות האשימו את המחתרת הכורדית בפיגועים. בחודש יוני נרצחו 44 בני אדם בפיגוע של דאעש בשדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול, מתקפת הטרור הקטלנית ביותר השנה בטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר