לחימה משפטית בטרור

תושב י-ם שימש כסוכן כספי חמאס מטורקיה

בוקר של לחימה משפטית בטרור: מעצר 6 חשודים מג'בל מוכבר וכתב אישום שהוגש נגד ערבי נוסף ממזרח ירושלים על העברת כספים לחמאס מפעיל הארגון בטורקיה (חדשות בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד סיף אל-דין עבד אל נבי, בן 39 מירושלים, בגין עבירות מימון טרור ומגע עם סוכן זר.

מכתב האישום עולה, כי לסיף אל-דין היתה היכרות רבת שנים עם זכריא נג'יב, פעיל חמאס שנדון בעברו למאסר ממושך בגין מעורבות בחטיפת החייל נחשון וקסמן ושוחרר בעסקת שליט. סיף אל-דין הכיר את פועלו של נג'יב במסגרת החמאס, והשניים נפגשו בטורקיה, במהלך נסיעת עסקים לחנות בגדים שבבעלותו, בעיר איסטנבול.

המפעיל הטורקי, שידע כי סיף אל-דין מתגורר בירושלים, ביקש ממנו להעביר לישראל כספים, אותם התבקש לחלק בעתיד, בהתאם להוראותיו, למשפחות אסירים בטחוניים, מחבלים, ומשפחות "שאהידים" - מי שמתו במהלך פיגוע שביצעו נגד יהודים.

במהלך התקופה שבין המפגש המתואר ועד למועד מעצרו, בעת נסיעותיו של סיף אל-דין לטורקיה נפגש במספר הזדמנויות עם נג'יב, וקיבל לידיו סכומי כסף המצטברים לכדי 25,000$, על מנת שיעבירם על פי הוראות ספציפיות למשפחות אנשי חמאס.

את הכספים העביר סיף אל-דין על גופו לישראל באמצעי הסתרה מגוונים. עם הגיעו לישראל, ניסה סיף אל-דין להסוות את פעילות העברת הכספים ליעדם, באמצעות שימוש במכשירי סלולאר שונים, תיאום העברת הכספים במקומות ציבוריים וכדומה.

בתוך כך, שישה תושבי שכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים נעצרו הבוקר, בחשד להשתייכות ותמיכה בארגון טרור, בהמשך למעצרו של מחבל תושב השכונה ביום חמישי האחרון, לאחר שהשתחרר בסיום 14 שנות מאסר.

ששת החשודים נעצרו בעקבות ראיות שנאספו עם חקירתו של המחבל ששוחרר, שכזכור חשוד אף הוא בתמיכה ובהשתייכות לארגון טרור. בסיום חקירתם יובאו השישה לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר