הפיגוע בטורקיה - תועד

התזמורת מנגנת: רוקדים בחתונה - ונמלטים בבהלה. צפו

מנין ההרוגים בפיגוע אמש בטורקיה, בחתונה הכורדית, כבר עלה ל-50 וכמות הפצועים רבה מאוד. לפני זמן קצר התפרסם סרטון הפיצוץ בעת הריקודים בחתונה. קשה לצפייה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פיצוץ במהלך הריקודים (צילום: סוכנות Anadolu Ajansı בפייסבוק)

עלה ל-50 מספר ההרוגים בפיגוע אמש (מוצ"ש) בחתונה בעיר גזיאנטפ בדרום טורקיה, סמוך לגבול סוריה. החוגגים היו כורדים, והמתקפה הייתה בזמן שהם יצאו מאולם החתונות לחגוג ברחוב. היום מתפרסם תיעוד הפיגוע שאירע תוך כדי ריקודי החוגגים בחתונה, וההיסטריה ניכרת היטב על פני ההמון הנמלט.

כזכור, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מסר כי דאע"ש הוא ככל הנראה האחראי לפיגוע. בעבר כבר קיבל דאע"ש אחריות על פיגועים נגד כורדים בטורקיה, לאחר שאלו מצידם נלחמים נגדו בהצלחה לא מבוטלת ברחבי סוריה המדממת.

"מטרת הטרור היא להפחיד, ואנחנו לא נאפשר את זה. זאת מתקפה ברברית בחתונה", אמר סגן ראש הממשלה לטלוויזיה הטורקית. סמיל טייאר, חבר פרלמנט ממפלגת השלטון, כתב בטוויטר כי מסתמן שדאעש אחראי למתקפה, אך בפועל אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות על הפיגוע.

העיר גזיאנטפ, שרוב תושביה כורדים, נמצאת 64 ק"מ מהגבול הסורי. הפיגוע אמש הוא מתקפה נוספת בשטח שמאוכלס ברובו בכורדים בדרום מזרח המדינה.

טורקיה, שעדיין סוערת מניסיון ההפיכה לפני כחודש, חווה בחודשים האחרונים פיגועים רבים של דאע"ש. בחודש יוני נרצחו 44 בני אדם בפיגוע גדול בשדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול, וזוהי מתקפת הטרור הקטלנית ביותר במדינה השסועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר