5 דרכים לומר "לא" לעתים קרובות יותר (בלי להרגיש אידיוטים)

אתם רוצים - מאוד מאוד רוצים - לעזור, או שלא, יודעים שאתם עמוסים לגמרי ובכל זאת אומרים כן? הגיע הזמן לעשות לזה סוף. 5 דרכים יעילות לומר "לא" לעתים קרובות יותר (אימון אישי)

"לא" זה לא מילה גסה (צילום: Agnieszka P )

לסרב לאנשים, בטח כאלה שקרובים אלינו, יכול להיות קשה (אתם באמת רוצים לעזור!), אבל עם סדר היום העמוס שכולנו בורכנו בו, זה הכרחי. לקחת על עצמנו יותר מדי משימות, לא רק עושה אותנו אומללים, אלא איכות העבודה שלנו נפגעת, ואנחנו הופכים לעצבניים ולחוצים. הנה חמישה פתרונות יעילים לומר "לא" לעתים קרובות יותר.

קחו זמן לחשוב

עבור אנשים מסוימים, ה"כן" שלכם הוא ברירת מחדל עבורם, בטח אם הם תפסו אתכם לא מוכנים. אמנו את עצמכם לחשוב לפני שאתם מגיבים. אמרו להם משהו בסגנון "אני צריך לחשוב על זה, אתן לך תשובה סופית מחר", והחליטו ברוגע אם זה משהו שאתם רוצים לעשות או לא.

אל תפזרו הבטחות ללא כיסוי

כולנו כבר היינו שם: נתקלים במכר ותיק שלא פגשנו הרבה זמן, משוחחים קצרות, ואיכשהו השיחה נגמרת ב"חייבים לשבת בקרוב!" וכמובן, אתם ממש לא מתכוונים לזה. במקום לנקוב ב"מתישהו", פשוט אל תציעו הצעות שברור לכם שלא יקרו, בטח לא בקרוב. זה לגמרי בסדר לסיים שיחה עם "היה נהדר לפגוש אותך!".

תכננו מראש

הנה טריק קטן ודי גאוני: סמנו לכם בלוח השנה ימים שאתם רוצים אותם לעצמכם - למילוי משימות או סתם כשעות פנאי, אפילו אם אין לכם באותו היום פגישה או אירוע מתוכננים. "שמירה של זמן" מראש, תבטיח שרוב הסיכויים שאכן תקדישו אותו לכם, ותוכלו להגיד בקלות יותר "לא, מצטער, יש לי משהו היום".

לכו על שקר לבן

אנחנו לא תומכים בשקרים, ממש לא, אבל ישנם מקרים שזה בהחלט בסדר לבלף קצת ולספר ש"לא אוכל להגיע, ההורים שלי מגיעים אלינו לביקור". כדי לא להרגיש רע עם עצמכם, הרימו לאמא טלפון. זה גם סוג של ביקור, לא?

הסבירו את עצמכם

"לא" מעורפל עלול להיתקל בפקפוק מול חברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה שדי מכירים אתכם. עדיף להיות שקופים. למשל, אם מציעים לכם להשתתף באטרקציה כלשהי, אך כלכלית, לא תוכלו לעמוד בזה (כן, זה גם יכול להיות ארוחת ערב עם חברות במסעדה), במקום להגיב תשובה מתחמקת, פשוט אמרו את האמת: "הייתי רוצה לבוא, אבל כרגע לא מתאפשר לי כלכלית". כך הם יבינו שאתם כן רוצים בחברתם, אך דברים אחרים מעכבים אתכם, ואתם עדיין תוזמנו בפעם הבאה (יש לקוות שעד אז סך המרשרשים בכיסכם יגדל).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר