הסערה בחיפה

ניצחון לחרדים: צו עיריית חיפה בוטל, העבודות ימשכו

בית משפט השלום פסק לטובת החרדים כי עבודות הבנייה במוסדות החינוך החרדים בחיפה ימשכו, בניגוד לצו העירייה. "מדובר בילדות שאין להם מקום אחר ללמוד בו!" (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחוץ לביהמ"ש, היום (באדיבות המצלם)

בית משפט השלום דן הבוקר (א') בערעור שהגישו מוסדות בעלזא נגד עיריית חיפה שביקשה להוציא צו מניעה נגד המשך עבודות הפיתוח של המבנה שנרכש על ידם על מנת לשכן בו את תלמידות בית יעקב של החסידות.

במהלך הדיון טענו ראשי המוסדות על התנכלות מכוונת מצד ראש עיריית חיפה, יונה יהב, כלפי המוסדות והתלמידות כאשר לדבריהם מדובר במבנה פרטי בו צפויות ללמוד מאות בנות בשנת הלימודים הקרובה שאמורה להיפתח בעוד פחות משבועיים.
בסיום הדיון נפסק בהחלטת צו ביניים כי צו העירייה להפסקת העבודות מבוטל וכי השיפוץ יוכל להימשך לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

בדיון נכחו נציג תנועת דגל התורה מיכי אלפר וכן עסקני בעלזא בחיפה זאב נחמן ולייזר נחמן וכן חלק מהורי התלמידות.
"יתאפשרו כל הביקושים הרצויים במבנה. מדובר בילדות שאין להם מקום אחר ללמוד בו! על עיריית חיפה לדאוג לכלל ילדות העיר כיאה וכיאות למקום ראוי. אני מבטלת את כל הצווים ונותנת ללא שהייה אישור פתיחה לבית ספר", פסקה השופטת.

"אני מאשרת את השימוש כי יש להעדיף את טובת הילדות, לאחר שעיריית חיפה לא הציגה חלופה וסידור אחר", הוסיפה.

כזכור, לפני כשבוע ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי קיימה דיון סוער על השבתת הלימודים הצפויה בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל שבחיפה, בו לומדים 420 תלמידים בכ-800 מ"ר.

במהלך הדיון, יצא מנהל חיידר בעלזא במתקפה חריפה נגד ראש העיר יונה יהב ואמר כי "ליבי יחד עם אנשי קריית שמואל ואנחנו שתינו נשים מוכות מאותו בעל, ומורי ורבותי כמה שקריית שמואל מוכה אנחנו מוכים מכה הרבה יותר חזקה. אנחנו פשוט מוכים מתוך נקמנות וצרות עין ורשעות".

"חברה בנתה בניין פרטי והשכירה לנו שתי קומות. עיריית חיפה השתמשה ב-2 הקומות הללו למכון כושר ולמכון לאיגרוף, הכל היה כשר וישר. כאשר נודע לראש העיר שחברה חרדית עומדת לקנות את הבניין, ראש העיר בעצמו ניסה בכל דרך לקנות את המבנה על ידי מנכ"ל העירייה, מנכ"ל החברה הכלכלית".

מנהל החיידר המשיך ואמר כי "בית ספר שנכנס בעוד שבועיים הוציאו לנו צו איסור עבודה מתוך צרות עין, אי אפשר 198 בנות עומדות להיזרק לרחוב מבניין פרטי. מורי רבותי זה לא קריית שמואל שמחכים לחסדי העירייה, פה זה בניין פרטי, איזו התנהגות זאת?".

כאמור על פי החלטת בית המשפט מהבוקר יוכלו מנהלי המוסדות להמשיך ולהתכונן במרץ לשנת הלימודים הבאה.

מיכי אלפר אומר ל"כיכר השבת" בתגובה: זהו יום שמח ועצוב. עצוב - שעיריית חיפה גוררת לבית המשפט בתואנות מבישות, מתוך רדיפה ואכזריות שאינה יודעת גבול, רוכשים של מבנה שנרכש בכסף פרטי עבור חינוך ילדים. שמח - שבית המשפט אמר את דברו, תוך כדי שהוא מציין את הרדיפה של עיריית חיפה ואת חוסר השוויוניות המחפיר של העירייה ואנו שמחים על כך, שהצדק והיושר יצאו לאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר