שיניים צהובות: לאן נעלם החיוך הלבן שלנו?

הרבה חושבים על זה, לא הרבה באמת הולכים על זה. כן, אנחנו מדברים על הלבנת שיניים. בעידן של ימינו אנחנו לא מצליחים לעתים להגיע אל הצבע הלבן גם עם משחת שיניים. אז יש מה לעשות? ד"ר מתן אביטל, רופא שיניים ראשי, מאוחדת, במורה דרך על שביל אבנים צהובות (בריאות)

חיוך של מיליון דולר, אפשר לשחזר? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרבה חושבים על זה, לא הרבה באמת הולכים על זה. כן, אנחנו מדברים על הלבנת שיניים. בעידן של ימינו עם צבעי המאכל, הסיגריות, אנחנו לא מצליחים לעתים להגיע אל הצבע הלבן גם עם משחת שיניים. אז יש מה לעשות.

אבל שזה לא יגרום לכם לנסות טריקים להלבנה שלא דרך רפואת שיניים. ד"ר מתן אביטל, רופא שיניים ראשי, מאוחדת, במורה דרך על שביל אבנים צהובות.

לאן נעלם החיוך שלנו?

אם מבחינה בריאותית או אסתטית, החיוך הוא כרטיס הביקור הראשון שלנו. אנחנו מנסים לשמור על השיניים שלנו והיגיינת הפה, אבל לא מצליחים לשחזר את החיוך הלבן והצחור. אז מתייאשים? ממש לא.

ניסיונות להבהיר את השיניים ולשפר את החיוך (ואת מצב הרוח...) נעשו כבר לפני 30 שנה, אבל רק עם התפתחות השיטות וחומרי הבהרת השיניים, לקראת סוף שנות השמונים, הבנו שאנחנו לא חייבים להשלים עם שיניים "כהות".

מה הסיבות לצבע כהה בשיניים? לכך יש כמה תשובות. הסיבה יכולה להיות מלידה, שזהו הצבע "הטבעי" של השיניים. ישנה אפשרות לצבע כהה עקב מחלות הפוגעות בהיווצרות שכבת הדנטין או האמייל של השיניים, או עקב נטילת אנטיביוטיקה (בעיקר מסוג "טטראציקלין"), או כתוצאה מחשיפה ממושכת לפיגמנטים ממזון ושתייה (כמו קפה ותה).

אפשר שהצבע הכהה בשיניים הגיע כתוצאה מחבלות, בעיקר בשיניים הקדמיות. ובעצם, אפשר גם שבאופן טבעי השיניים משנות את צבעו "ומצהיבות" (שינוי בצבע השיניים שנבע מטיפול שורש הוא יוצא דופן).

אז איך זה עובד?

באמצעות טכניקות שונות להלבנת שיניים, מונח חומר מחמצן על השן ומבהיר את הפיגמנטים הכהים. עם השנים, על פי הצורך, ניתן לחזור על הפעולה לזמן קצר ולהשיב את הצבע הבהיר שהושג.

טרם הלבנת השיניים יש להיבדק אצל רופא שיניים בגדי לבדוק את בריאות רקמות הפה והשיניים. יש לזכור כי הלבנת השיניים נעשית רק כאשר השיניים בריאות וללא סתימות נרחבות.

בנוסף, רצוי לגשת לטיפול אצל שיננית או רופא להסרת אבנית וכתמים חיצוניים לפני הלבנה.

הלבנת שיניים במרפאה נעשית על-ידי שימוש במקור אור או אנרגיה חיצוני כאור בתדר מסויים, פלזמה או לייזר אשר מסייעים בשפעול החומר המלבין המונח על גבי השן.

החומר המלבין מכיל אחוז גבוה של מי חמצן, 35%, ולכן קיימת חשיבות מרובה לבידוד האיזור המטופל מהרקמות הרכות הסמוכות. מסיבה זו, חשוב לבצע הלבנת שיניים אצל רופאי שיניים על מנת למזער את הסיכוי לפגיעה ברקמות השן והחניכיים.

הלבנת שיניים ביתית, רק עם התאמה אצל רופא שיניים! אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

הלבנת שיניים ביתית

אפשר לבצע הלבנת שיניים ביתית אם היא מערבת ביקור והתאמה אצל רופא שיניים.

המטופל מקבל סד מיוחד (סוג של פלטה) המותאם לפיו ספציפית על ידי רופא השיניים, לאחר לקיחת מידות הנעשית במרפאה. השימוש בסד מאפשר אפליקציה מדויקת וקלה של החומר על גבי השיניים הרצויות על ידי המטופל בביתו.

ניתן גם לשלב בין שתי השיטות כאשר עוברים טיפול מקדים במרפאה וממשיכים לחזק ולתחזק את התוצאות על ידי הסד הביתי.

לכל אורך זמן ההלבנה יש להמעיט בשתיית קפה, יין אדום ולהמעיט בעישון. הלבנות שיניים מחזיקות לזמן של כשנה עד 5 שנים, תלוי בצבע ההתחלתי, בסוג המזון הנצרך ובהרגלי העישון.

חשוב מאד! נשים בזמן הריון, מעשנים כבדים, אנשים הסובלים מרגישות למי חמצן ורגישות גבוהה בשיניים - עליהם להימנע מטיפולים אלו או להשתמש בחומרים מונעי רגישות, לפי הוראות הרופא המטפל.

בכל מקרה, אל תפחדו לחייך! אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/FLASH90

הכתבה בשיתוף מאוחדת. החומר בכתבה באדיבותו של ד"ר אביטל מתן, רופא שיניים ארצי, מאוחדת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר