גם אתם? - בדקו

400 אלף זכאים למענק, רק מעטים יודעים - ומממשים אותו

מס הכנסה שלילי, או 'מענק הכנסה' בשמו הרשמי, עשוי לייצר לכם הכנסה - חד פעמית, בשנה - בת כמה אלפי שקלים. רוב הזכאים לא מודעים לזה. כנסו לבדוק מה איתכם? (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רוצה תוספת למשכורת?... (צילום: אתר רשות המסים, תמונה: Nati Shohat/Flash90)

מדי שנה מעניקה מדינת ישראל אלפי שקלים לעובדים מן השורה, בכל ענפי המשק, שמשכורתם החודשית נמוכה. המטרה: עידוד אנשים לצאת לעבודה. 'מענק עבודה' זה נקרא, ויש הזוכרים אותו בשמו הקודם, 'מס הכנסה שלילי'. הרשות האחראית על ממן מענק זה, היא רשות המסים. יצויין, כי על פי נתוני רשות המיסים יש כ-400 אלף זכאים למענק הזה, כשרק 70 אחוז משכילים לנצל אותו.

בשונה ממס ההכנסה הרגיל, זה שתנועתו הפוכה - מהכיס שלנו לאוצר המדינה, מענק העבודה המדובר אינו ניתן אוטומטית לחשבון הפרטי של האזרח, אלא הוא זה שצריך לפנות בעצמו אל הרשויות, בהליך - לשם שינוי - פשוט וקל להפליא.

למעלה מ-250 אלף אזרחים כבר קיבלו בימים אלו מכתב שקורא להם ללכת ולהגיש את הבקשה למענק. ההליכה, היא לסניף הדואר הקרוב למקום המגורים, שם יש למלאות בטופס ייעודי לזה כמה פרטים בסיסיים.

ואלו הם הזכאים להטבה: בני 23 ומעלה עם שני ילדים ויותר - אם משכורתם החודשית (של אחד מהם) היא בין 2,060 שקלים ל-6,141, ואם הם עם שלושה ילדים ויותר - כשהמשכורת היא בין הסכום האמור ל-6,750 ש"ח. כשבני הזוג משתכרים ביחד יותר מ-14,700 שקלים, הזכאות אובדת. ישנם כמה תנאים נוספים, לא מורכבים במיוחד, המפורטים באתר רשות המסים.

סך המענק - בממוצע - עמד בשנה הקודמת על 3,650 ש"ח, אבל יכול להגיע ליותר מכך: אישה עם שני ילדים שמרוויחה 5000 ש"ח בחודש, צפויה לקבל על שנת 2015 - 5,076 שקלים. תשלום המענק מחלוק לפעמיים-שלושה. יצויין, כי הסכום המקסימלי הכתוב בסרטון, הוא נכון לשנת 2014 בדווקא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר