דיווחים בעזה: חיל האוויר תוקף שוב ברצועה

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל ממשיך את התקיפות בבית חנון בעקבות ירי הרקטה לעבר שדרות. אחד מהיעדים שהותקפו היה מוצב של מנגנון הביטחון הלאומי השייך לחמאס. מוקדם יותר תקף הצבא שני יעדים בצפון הרצועה

רועי קייס, Ynet | כיכר השבת |
זירת הנפילה בשדרות (צילום: אבי רוקח, ynet)

ברצועת עזה מדווחים הערב (יום א') על תקיפות של חיל האוויר. גם בעוטף עזה נשמעו היטב קולות נפץ. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפות בוצעו בעיר בית חנון ברצועה, שממנה נורתה בצהריים רקטה לעבר שדרות. בחלק מהדיווחים נמסר כי אחד מהיעדים שהותקפו היה מוצב של מנגנון הביטחון הלאומי השייך לחמאס.

מעט לפני השעה 14:30 בצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובמועצת שער הנגב. זמן קצר לאחר האזעקה נשמע פיצוץ ואותרה נפילה בין בתי מגורים בתוך שדרות. לא הי נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות הוזעקו למקום.

ארגון סלפי ברצועת עזה המכונה "אחפאד א-סחאבה" קיבל הערב אחריות על "שיגור רקטות" לעבר שדרות. בהודעה מטעם הארגון, שפורסמה ברשתות החברתיות, נכתב כי השיגור בוצע בתגובה לעליית יהודים להר הבית.

זמן קצר לאחר נפילת הרקטה בשדרות תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה של הזרוע הצבאית של חמאס בבית חנון בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי טנק ירה לעבר תשתית טרור נוספת של חמאס. על פי הפלסטינים, בן 20 נפגע קל מרסיסים מירי חיל האוויר. עוד טענו כי טנקים ירו אל מגדל המים בבית חנון, אולם לטענה זו אין אישור מצה"ל.

הרקטה שוגרה מצפון רצועת עזה. מדובר בירי שלישי לתוך שדרות מאז סוף מבצע צוק איתן ושני תוך פחות מחודשיים. צה"ל מבצע בשבועות האחרונים פעילות נרחבת לאורך הגבול לאיתור מנהרות. על פי רוב חמאס אוכף את הפסקת האש מאז צוק איתן ופועל נגד גורמים סוררים המזוהים עם דאעש, שהיו אחראים לחלק גדול משיגורי הרקטות לעוטף מאז סוף המבצע.

במקביל, אנשי הזרוע הצבאית של חמאס ערכו הערב עצרת ברפיח שבדרום הרצועה ובה הציגו רקטות מתוצרתם, חשפו מחבלים מיחידת הקומנדו ואף התרברבו בכיתוב בעברית "כלא 4 לאסירי האויב" - רמז לתוכניות חטיפה עתידיות.

המצעד הצבאי שתוכנן מראש - אירוע אחד מני רבים שביצעה הזרוע הצבאית לרגל שנתיים למבצע צוק איתן - נערך לזכרם של מפקד הזירה הדרומית מוחמד אבו שמאלה ומפקד חטיבת רפיח ראאד אל-עטאר, שחוסלו במהלך המבצע בידי צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר