"המכה הקשה ביותר מ'צוק איתן'"

צה"ל הגיב בצורה חריגה: תקף עשרות יעדים ברצועת עזה

רקטה בודדת שנורתה מעזה לשדרות, נענתה בגל תקיפות של צה"ל, נגד יעדי טרור ברצועת עזה. החמאס האשים בתגובה את ישראל בהסלמה מתוך רצון לייצר "משוואות חדשות בעזה" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

ירי הרקטה בשעות הצהריים אמש (ראשון) אל העיר שדרות נענה בתגובה חריגה בהיקפה של צה"ל, שתקף עשרות יעדים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. כלי טיס של חיל האוויר כמו גם כוחות שיריון מהקרקע הפציצו כמה יעדים ותשתיות של ארגון החמאס ברצועת עזה.

קצין בכיר בצה"ל התייחס הבוקר לתקיפה ואמר: "חמאס ספג אמש את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. מדובר בתקיפה חריגה של עשרות יעדים במשך יותר משעתיים. צה"ל שינה את כללי המשחק ברצועת עזה. אין לנו כוונה להשלים עם המצב, אבל כן יש לנו כוונה לטפל בכל סוגי התשתיות". על האפשרות שהחמאס יגיב לתקיפה אמר הקצין: "אנחנו מוכנים גם לפעולות אחרות אם השקט יופר".

דובר צה"ל מסר בהודעתו, כי ירי הרקטה אל שדרות "מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה", הוסיף דובר צה"ל.

ברצועת עזה דווח כי אחד היעדים שהותקפו היה מוצב של מנגנון הביטחון הלאומי השייך לחמאס, כמו כן דווח על תקיפת מוצבים של הג'יאהד האיסלאמי.

הפלסטינים דיווחו על נער בן 17 שנפצע קל ושלושה ילדים ונוספים שלקו בחרדה.

דובר החאס ברצועת עזה, סמי אבו זוהרי, הגיב לתגובה הישראלית החריגה ואמר כי "ההסלמה היא רצון של ישראל לייצר משוואות חדשות ברצועת עזה".

עוד הוא אמר כי "חמאס תולה את האחריות להסלמה על ישראל. היא לא תצליח לכפות משוואות חדשות מול ההתנגדות. ישראל לא תשבור את רצון עמנו ולא תכתיב תנאים להתנגדות".

ירי הרקטה לשדרות בוצע אתמול מעט לפני השעה 14:30, אז נשמעה אזעקת צבע אדום ולאחריה פיצוץ, בעקבותיו איתרו כוחות הביטחון את הנפילה בין בתי המגורים בעיר. לא היו נפגעים ואל נגרם נזק.

ארגון סלפי ברצועה המכונה "אחפאד א-סחאבה" קיבל אחריות על "שיגור רקטות" לעבר שדרות, וטען כי הירי הוא תגובה לעליית יהודים להר הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר