הרצוג בדרך?

תהליך מדיני-פוליטי: יוזמה למפגש פסגה ברוסיה

עוד חוזר הניגון: כמו בסבבים הקודמים, גם הפעם כשעולה על הפרק צירוף הרצוג וסיעתו לקואליציית הימין, מתגייס הנשיא המצרי לסייע לנתניהו ביצירת אווירה של התקדמות בתהליך המדיני (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו בפגישה היסטורית עם שר החוץ המצרי (צילוםארכיון : הדס פרוש / פלאש 90)

עבד אל-פאתח א-סיסי, נשיא מצרים, אומר היום (שני) כי ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, מוכן לארח את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לשיחות ישירות במוסקבה, בירת רוסיה. את הדברים אמר א-סיסי בשיחה עם עורכי העיתונים הגדולים במצרים, והוסיף: "ישראל משתכנעת יותר ויותר בחשיבות שבהשגת השלום. האצת תהליך השלום היא המפתח ליציבות באזור".

באותו הקשר מדיני, אמר א-סיסי עוד, כי במאמץ להקים מדינה פלסטינית אין מנוס מלהשיג פיוס בין הארגונים הפלסטיניים העויינים זה את זה - חמאס ופת"ח, עומדים כעת בפני קרב ראש בראש בבחירות המוניציפליות בשטחי יהודה ושומרון.

יצויין, כי עוד קודם דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית כי משלחת ישראלית הגיעה לקהיר כדי לדון עם בכירים מצרים בנושא יוזמת השלום של א-סיסי. לפי הדיווח, במהלך הביקור דנו הצדדים בפרטי היוזמה המצרית לשלום בין ישראל לפלסטינים, וכן בנושאים נוספים הנוגעים לשתי המדינות.

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי אבו מאזן סירב להצעה אמריקנית לפגישה בהשתתפות נציגים ממדינות האזור להתנעה מחדש של המשא ומתן עם ישראל. בדיווח בעיתון "אל-קודס" צוטטו אז מקורות פלסטיניים שלדבריהם אבו מאזן ראה בהצעה "עקיפה" של יוזמת השלום שניסתה לקדם צרפת בחודשים האחרונים. כמו כן, לפני כחודשיים נפגש נתניהו עם פוטין במוסקבה. בסיום הפגישה בין השניים אמר הנשיא הרוסי במסיבת עיתונאים משותפת כי ארצו תתמוך ב"הסדר מקיף וצודק של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר