הפצצות מאסיביות

צפו: כך עברו תושבי עזה את הלילה האחרון

לא סתם חשו הלילה התושבים המתגוררים בסמוך לגבול עם עזה, כי תגובת חיל האוויר לירי אתמול, שונה מתמיד - בעזה חוו אותה מקרוב. הצצה מרהיבה לפעילות צה"ל אמש (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת ההפצצות המאסיביות (צילום: الرسالة نت ב-facebook)

הבוקר (שני) קמו ברצועת עזה וגילו את תוצאות גל התקיפות של חיל האוויר אמש, בעקבות ירי הרקטה לשדרות אתמול: עמדות מופגזות ומכתשים בחולות. בסך הכול הותקפו 50 מטרות, ושוב נשמעת המנטרה: "לישראל אין רצון בהסלמה", אמר הבוקר גורם בכיר.

תקיפות צה"ל בוצעו גם באמצעות כלי טיס, כשהיעדים הם, כמעט כרגיל, תשתיות טרור של חמאס. בחלק מהדיווחים נמסר כי אחד מהיעדים שהותקפו היה מוצב של מנגנון הביטחון הלאומי השייך לארגון, ובמקביל דווח גם על תקיפות מוצבים של הג'יהאד האיסלאמי. נער פלסטיני בן 17 נפצע קל בתקיפות ושלושה ילדים שלקו בחרדה - כך לפי הדיווחים העזתיים.

יצויין, כי גלי התקיפה היו חריגים בעוצמתם. בדרך כלל צה"ל מגיב פעם אחת, בשעות שאחרי ירי הרקטה או בלילה שאחרי. הפעם, נשמעו הדי הפיצוצים היטב גם בישובים הישראלים באזור הרצועה.

בתגובה, הודיע חמאס: "ההסלמה היא רצון של ישראל לייצר משוואות חדשות ברצועת עזה. חמאס תולה את האחריות להסלמה על ישראל. היא לא תצליח לכפות משוואות חדשות מול ההתנגדות. ישראל לא תשבור את רצון עמנו ולא תכתיב תנאים להתנגדות".

בתוך כך, בשדרות חוזרים לשגרה ופסטיבל "שדרות לייב", אירוע הקיץ המרכזי של העירייה, נמשך גם הבוקר למרות המתיחות. אלפי תושבים יצאו הבוקר מהבתים, בעיקר משפחות עם ילדים, והגיעו לשוק העירוני בשדרות, שם נערכו מופעים לילדים, ובשוק העירוני הוצבו דוכני אוכל עבורם.

על אף ההסלמה אתמול, היום שקט בשדרות ובישובי העוטף, החיים מתנהלים כסדרם ואין הנחיות מיוחדות לתושבים. ראש העיר שדרות אלון דוידי אומר, כי הוכח שהטרור לא יכניע את חוסנה האזרחי של שדרות. "אנחנו מעבירים מסר ברור. אלו הם השנתיים השקטות ביותר שידע האזור כולו ולא ניתן שאירוע נקודתי זה יפר את השקט. אנו סומכים על ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וצה"ל שיודעים לתת מענה הולם לטרור ולאתגרים הביטחוניים שאיתם העיר מתמודדת. תגובת צה"ל הלילה לירי הרקטה היא אזהרה חמורה לאלו המבקשים לכלותינו – כל פעולת טרור מצדם תספוג תגובה חמורה פי כמה וכמה מצדנו", סיים ראש העיר הצעיר.

כפי שכבר פורסם הבוקר ב"כיכר השבת", גורם צבאי בכיר אמר היום, כי "התקיפה היא חריגה. חמאס ספג אמש את המכה הקשה ביותר מאז מבצע 'צוק איתן'". הגורם הוסיף בתדרוך לכתבים, כי לישראל אין כוונה להסלים את המצב, וגם היום יכנסו 1,000 משאיות לרצועה.

הוא הוסיף והסביר, כי "אתמול כחלק ממדיניות התגובה של צה"ל לאור הפרת ריבונות היה מענה מצידנו. המטרות שהותקפו אמש הוכנו בתקופה האחרונה. אנו לא יודעים כעת מה תוצאות התקיפה ונברר זאת. לא ניתן לחמאס לעשות ככל העולה על רוחו. יש לנו יכולת של פגיעה בתשתיות טרור, ותמונת המצב שבידינו לא רעה בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר