הסכם פיוס?

טורקיה מגנה את פעילות צה"ל בעזה

בטורקיה הגיבו בזעם לפעילות ישראל ברצועת עזה לאחר ירי הרקטה אתמול לעבר ישראל. הטורקים הבהירו כי הסכם הפיוס לא משנה את עמדת טורקיה בעד הפלסטינים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פיוס עם טורקיה? סוכנות הידיעות הטורקית ציטטה בצהריים (שני) את משרד החוץ הטורקי, שתקף בחריפות את התקיפות הישראליות בעזה בעקבות ירי הרקטה לשדרות אתמול. בהודעת המשרד נאמר כי הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל, שקיבל את אישורו הסופי עם האישור בפרלמנט הטורקי בסוף השבוע שעבר מה שהביא לסיומו הרשמי של הסכסוך בין שתי המדינות, לא ישנה את עמדת אנקרה כלפי הפלסטינים ונגד ישראל בסוגיה זו.

"נרמול היחסים עם ישראל אין משמעותו שאנחנו מחויבים לשתוק על ההתקפות נגד העם הפלסטיני בעזה", נאמר בהודעה הטורקית. "להיפך. אנחנו נמשיך להגן על הסוגיה הפלסטינית בפני המעשים של ישראל, שנוגדים את החוק הבינלאומי ואת המצפון האנושי לפני כל דבר".

הטורקים טענו כי התגובה הישראלית לירי הרקטה אתמול הייתה חריגה יחסית לעוצמת התגובות במקרים דומים בשנים האחרונות. ואכן בדרך כלל צה"ל מגיב ברכות ופעם אחת בלבד לירי בודד. הפעם נשמעו הדי הפיצוצים היטב לאורך הערב והלילה גם ביישובים הסמוכים בצד הישראלי כשבצה"ל ככל הנראה רוצים לעצור את זליגת הרקטות כבר בפעם הראשונה שבעזה מחליטים לנסות את ישראל.

משרד החוץ הישראלי פרסם הודעה חריפה בעקבות הגינוי של טורקיה לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, בהודעה נכתב כי "נרמול היחסים עם טורקיה אין משמעותו שנשתוק לנוכח גינוייה המופרכים נגדנו. נמשיך להגן על אזרחי ישראל החפים מפשע מפני כל ירי טילים על שטחנו, בהתאם לחוק הבינלאומי ובהתאם לאחריותנו ומצפוננו".

עוד נכתב כי "מוטב שטורקיה תחשוב פעמיים לפני שהיא מבקרת פעולות צבאיות של מדינות אחרות".

כזכור, צה"ל תקף אמש (א') באמצעות כלי טיס עוד יעדים ותשתיות טרור של חמאס. בחלק מהדיווחים נמסר כי אחד מהיעדים שהותקפו היה מוצב של מנגנון הביטחון הלאומי השייך לארגון, ובמקביל דווח גם על תקיפות מוצבים של הג'יהאד האיסלאמי. הפלסטינים דיווחו על נער בן 17 שנפצע קל בתקיפות ועל שלושה ילדים שלקו בחרדה.

מי שעוד ראה בתקיפות בעזה הזדמנות ליצור חזית אחת עם החמאס הוא ארגון חיזבאללה שגינה אף הוא את התקיפות הישראליות שבוצעו אמש בעזה: "פשעי האויב הם הוכחה חיה שההתנגדות היא הדרך היחידה למנוע מהישות הציונית להרחיב את התקפותיה. בנוסף זו הדרך היחידה לשחרר את האדמה מהכיבוש". עוד נאמר כי בחיזבאללה רואים ב"תוקפנות הישראלית המתחדשת" הזדמנות לרכז את הכוחות ולאחד את ההשקפות בהתאם לדרך ההתנגדות".

משרד החוץ פרסם הודעה חריפה בעקבות הגינוי של טורקיה לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, לאחר ירי הרקטה אתמול לשדרות. בהודעה נכתב כי "נרמול היחסים עם טורקיה אין משמעותו שנשתוק לנוכח גינוייה המופרכים נגדנו. נמשיך להגן על אזרחי ישראל החפים מפשע מפני כל ירי טילים על שטחנו, בהתאם לחוק הבינלאומי ובהתאם לאחריותנו ומצפוננו".

עוד נכתב כי "מוטב שטורקיה תחשוב פעמיים לפני שהיא מבקרת פעולות צבאיות של מדינות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר