רק ברוסיה: מזכרות נשק בשדה התעופה

חנות מזכרות של היצרן קלאצ'ניקוב נפתחה בימים האחרונים בשדה התעופה הגדול במוסקבה, שרמטייבו. בחנות נמכרים דגמי דמה של הנשק הפופולארי בעולם ומזכרות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

בשדה תעופה רבים בעולם מונעים הכנסת נשק או צעצועים שנראים דומים מידי לנשק אמיתי מה שמגדיל את התמיהה על החנות החדשה של יצרנית הנשק "קלאצ'ניקוב" שנפתחה בימים האחרונים בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה.

במקרה בו תמהתם, לא מדובר בחנות נשק אמיתי. בחנות מציעה היצרנית מגוון מתנות ומזכרות המבוססות כולן על כלי הנשק שפיתחה החברה. כעת, תיירים שיבקרו ברוסיה יוכלו להעלות איתם למטוס דגם של רובה קלאצ'ניקוב, כדורי אקדח מפלסטיק ואמצעי לחימה נוספים.

שדה התעופה שרמטייבו בבירת רוסיה נחשב לגדול ביותר במדינה, ורק בשנה החולפת פקדו אותו 31 מיליון נוסעים. החנות נפתחה כאמור לפני ימים אחדים, אך על פי הדיווח ב-NRG כבר הספיקו עשרות אלפי נוסעים לפקוד את החנות החדשה והלא שגרתית. רבים הצטלמו כשהם מחזיקים בידיהם רובה סער אוטומטי, אקדחים או תחמושת אחרת.

הנוסעים שיבקרו בחנות יוכלו לרכוש בין היתר דגמים מפלסטיק של הרובה הפופולארי, דגם של כדורי הרובה, ציוד הסוואה וגם מזכרות "רגילות" שעליהן הסמל של הקלאצ'ניקוב – למשל חולצות, עטים ומטריות.

בהודעה שפרסמו ראשי שדה התעופה, הוסברה ההחלטה לפתוח את החנות דווקא במקום שבו כלי נשק אסורים ועלולים להביא להתראות אבטחה. "ניתן יהיה להבחין בבירור כי הרובים והאקדחים שיוצעו למכירה בחנות המזכרות הם חיקויים ולא כלי הנשק האמיתי, ולכן אנו לא צופים בעיות אבטחה", כך אמר דובר שדה התעופה שלבטח מקבל סכום נאה כשכירות.

ולדימיר דמיטרייב, מנהל השיווק של יצרנית הנשק, סיפר כי "קלאצ'ניקוב הוא אחד המותגים הפופולריים ביותר שעוברים בראשם של אנשים כאשר הם שומעים על רוסיה. לכו אנו שמחים לספק לכולם את ההזדמנות לקחת הביתה מזכרת מרוסיה עם מותג החברה שלנו עליו".

הקלאצ'ניקוב, הידוע בכינויו AK-47, נחשב לרובה הסער הפופולארי ביותר בעולם. הוא הומצא בשנת 1949 על ידי מיכאיל קלאצ'ניקוב, מפקד טנק בצבא האדום במלחמת העולם השנייה. עד היום נמכרו ברחבי העולם מעל ל-100 מיליון יחידות מהרובה, כאשר צבאות ולוחמי גרילה רבים עדיין עושים בו שימוש, זאת בשל מחירו הנמוך יחסית אל מול הדיוק וקלות התפעול שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר