לא עייפים

ליל העטלפים הגדול - חוויה לילית מסקרנת

מה הופך את העטלפים לבעלי חיים כה מרתקים? כיצד הם מנווטים בחשכה? כמה יתושים יכול עטלף לאכול בלילה? מדוע תרדמת החורף שלהם כה חשובה? כיצד שומרים עליהם מפני הכחדה? היכן ניתן לצפות בעטלפים בטבע בארץ? צאו לטיול לילי מסקרן ותדעו (טיולים)

עטלפים במערה. טיול לילי מיוחד. (צילום: ארכיון רט"ג)

השנה מציינים בכל העולם את שנת העטלף הבינלאומית. האמת, גם אנחנו לא האמנו. אם יש משהו שמאחד את כל בני האדם הוא הידיעה שחושך+עטלף=לא כדאי ללכת לשם.

במסגרת פרוייקט בין הזמנים, כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל המקומות בארץ שבהם שווה לצאת עם המשפחה לטיול. הפעם בחרנו לכם הרפתקאה מלהיבה. כן, לא פחות.

מה אנחנו בעצם יודעים על עטלפים? הם מפחידים, מתחרים עם היתושים על התואר המפוקפק: מוצצי הדם הגדולים מכל, וכמו שכל אחד יודע: מתחת לעץ בלילה אל תשמיע רעשים שיגרמו לעטלפים לתקוף אותך. ומה האסוציאציות שעולות לכם אם נגיד לכם עטלפים? תנו לנו לנחש: "חיה מגעילה", "מפחידה", אוכלי דם", "ערפדים" ועוד...

זה גם מוכח סטטיסטית: מסקר שנערך לרגל שנת העטף הבינלאומית, על ידי מכון המחקר Market Watch עבור רשות הטבע והגנים, עולה כי דווקא הרוב חושבים שעטלפים אינם מסוכנים לבני אדם. אבל מי שכן חושב שהוא מסוכן, הולך צעד קדימה:

כמעט 30% חושבים כי העטלפים מעבירים מחלות, 21% חוששים שהעטלפים יתקפו אותם, 15% משוכנעים באמת שהעטלפים נושכים ומוצצי דם, ואילו 13% מפחדים שהעטלפים ידביקו אותם בכלבת או שיתפוס אותם בשיער.

אז למה אנחנו מזמינים אתכם ללילה שכולו עטלפים? דווקא כי כל מה שחושבים עליהם הוא לא נכון. אפשר אפילו ללמוד מכך על כמה סטיגמות ודעות קדומות יכולות לפגוע, במיוחד ביצור הקטן והחמוד שנקרא עטלף. לא מאמינים? בואו לראות בעצמכם, בליל העטלפים הגדול.

שומר על הסביבה ומנווט בחשיכה. ליל העטלף. צילום: דר בני שלמון

ליל העטלפים בארץ

אז מה קורה שם? לילה לבן בעקבות העטלפים הישראליים. סיור שטח לילי והרצאות מרתקות.

אבל למה עטלף? היונק הקטן חשוב לסביבה. הם בעלי חשיבות אוקולוגית ונמצאים על סף סכנת הכחדה. אל תדאגו, 60% מהאוכלוסייה אינם מודעים לתרומה של העטלפים לסביבה. אולי הגיע הזמן להשתנות.

בגן לאומי הירקון תקבלו סיור לילי לשמיעת עטלפים באמצעות גלאים מיוחדים, והסברים על חשיבות היונק המעופף.

בגן לאומי קומראן תוכלו להתחיל בהרצאה מרתקת ומשם לעיינות צוקים לסיור שטח שבו נעקוב אחר העטלפים ביציאתם לפעילותם הלילית.

מתי זה קורה? ביום חמישי הקרוב, כ"א אב, 25.8.

ילדים יכולים לבוא? זוהי חוויה מעניינת לילדים, אך רק מגיל 7 ומעלה.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 50 ש"ח, ילד - 40 ש"ח. הנחות למנויים.

ביולוגיה ב19 מילים: בישראל חיים 33 מיני עטלפים המהווים שליש מיונקי ישראל. 32 מהם הם עטלפי חרקים המועילים לאדם ונמצאים בסכנת הכחדה.

איך מתקשרים? פשוט מחייגים 3639*

אה, וכשתהיו בסיור הלילי אתם הולכים להתאהב במקום, בואו לבקר שוב:

בגן הלאומי ירקון - פינת טבע ירוקה עם מסלולים, פארק, בריכת שכשוך, ואפילו אגם. מתקנים ואטרקציות לכל המשפחה.

עינות צוקים - נווה המדבר הנמוך בעולם, צפונית לים המלח שעד לפני מאה שנה עוד כמעט כיסה את השמורה . ברכות וצמחייה למרגלות צוקים. מסלולים, שבילים, ומקום מושלם לפיקניק. וכמובן, בריכת שכשוך. בנוסף תמצאו אתר ארכיאולגי מימי בית שני.

לעוד טיולים ומסלולים, לכל המשפחה, לכל הגילאים, פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר