האופוזציונר נמלט

"פוטין במסכה" מבקש מקלט באוקראינה

אחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין, רומן רוסלובטסב, הנוהג למחות נגדו כשהוא חבוש במסכה עם דמותו של המנהיג הרוסי, נמלט לאוקראינה בטענה שמנסים להתנקש בחייו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האיש והמסכה (מתוך הטוויטר של רוסלובטסב)

להיות אופוזיציונר ברוסיה זה לא דבר פשוט בטח כשאתה מעז ללעוג לדמותו של פוטין. פעיל אופוזיציה רוסי, הידוע בכך שהוא נוהג למחות נגד הנשיא ולדימיר פוטין כשהוא חובש מסכה בדמותו, מבקש מקלט באוקראינה – כך דווח היום (בשני) ברשת BBC. האופוזיציונר רומן רוסלובטסב, חצה את הגבול בין אוקראינה לבלארוס ואמר לטלוויזיה המקומית כי הוא נרדף בידי הסוכנות לביטחון לאומי במדינתו.

לרוסלובטסב יש סיבות טובות לחשוש כמה ממתנגדיו הבולטים של פוטין מצאו את מותם בדרכים שונות ומשונות החל מפיצוצים ברכבם ועד "התאבדויות" מוזרות ובלתי צפויות בעליל.

סוכנות הגבולות של אוקראינה לא אישרה את הפרטים באופן רשמי. עם זאת, היא הודיעה כי "פובליציסט רוסי מפורסם שהוא דמות ציבורית", הידוע בשל פעולות המחאה שלו, הגיש בקשה למקלט. רוסלובטסב, בן 36, נעצר לפחות תשע פעמים משום שהתהלך בכיכר האדומה כשעל פניו מסכה בדמות המנהיג פוטין.

הרשויות ברוסיה טוענות כי במעשיו הפר רוסלובסטב פעם אחר פעם את חוקי המחאה ברוסיה. מנגד, הוא טוען כי הפגנותיו נערכות בדיוק נגד החוקים שבגין הפרתם לכאורה הוא נעצר - ואף מתאר אותם כ"מגוחכים".

רוסלובטסב הוא רואה חשבון במקצועו שזנח את המקצוע לטובת המחאה נגד פעולות רוסיה באוקראינה לאור המלחמה על חצי האי קרים שרוסיה תובעת בעלות עליו. היחסים בין רוסיה לאוקראינה עלו על שרטון בשנת 2014, כשהראשונה סיפחה את חצי האי קרים והכניסה כוחות צבא לאזור. גם תמיכתה לכאורה של מוסקבה בבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה מעיבה על היחסים בין שתי המדינות.

לא ברור אם אוקראינה תאפשר לרוסלובטסב לקבל מקלט באוקראינה ובכך להרגיז את נשיאה העצמתי של רוסיה, ולדימיר פוטין. גורמים מקומיים טענו כי גם לו יינתן לו המקלט הוא עדיין צפוי להיות בסכנה לנוכח תומכי רוסיה הרבים במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר