"המפקדים המליצו לאבא לשתוק"

מקרה מזעזע: חייל חרדי הוטרד, הושפל ונדרש לחזור לבסיס

חייל חרדי הוטרד בצורה קשה לעיני כל חבריו בבסיס שעמדו מן הצד וצחקו. המטריד נשלח ל-20 יום במחבוש, אולם החייל המוטרד נדרש לחזור לבסיס: "אם היה מדובר בחיילת היחס היה שונה" (צבא)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אירוע חמור בצה"ל: חייל חרדי המשרת בבסיס במרכז הארץ, הוטרד בצורה חמורה ביותר על ידי חבריו ליחידה ואף עבר התעללות פיזית של ממש במהלכה חיילים הכו וביזו אותו בצורה חמורה - כל זאת לעיני שאר חבריו ליחידה שנעמדו מסביב וצחקו, כך חשפה היום (שני) העיתונאית כרמלה מנשה ברשת ב' של קול ישראל.

אביו של החייל התראיין בנושא לתכנית "עולים על ב'" שמגישה מנשה, וסיפר: "הבן שלי ילד עדין והם החליטו להיטפל אליו, הוא כבר התרגל בצורה של שגרה לעבור התעללות - פה אגרוף, שם הטרדה חמורה. המטרה היא רק להשפיל אותו. כל החיילים והחיילות מסביב עומדים וצוחקים, הבן שלי פשוט מפחד ולא יודע מה לעשות".

האב סיפר כי אחד ממפקדיו הישירים של בנו ששמע על ההתעללויות החוזרות והנשנות, "הזיל יותר מדמעה אחת", אך המפקדים המליצו לו (לאב. ח.א) שלא לצאת לתקשורת ולהותיר את המקרה לטיפול רשויות הצבא. לדברי האב, הבן חושש ולא רוצה להגיש תלונה פלילית.

האב, קצין בעצמו בצה"ל, אומר שאמנם ניתן מענה מהיר מבחינה פיקודית ואחד החיילים נשפט על ידי מפקדו לעשרים ימי מחבוש, אך לטענתו בצה"ל משתיקים את העניין ואין כוונה לטיפול אמתי במקרה, למרות שלטענתו הוא פירט בפני מפקד בנו בפירוט רב את המעשים הקשים.

החייל, שנמצא כרגע בחופשה, חושש לחזור לבסיס ובצה"ל מסרבים להעביר אותו לבסיס אחר מכיוון ששירותו בבסיס חשוב. האב תקף בצורה קשה את צה"ל ואמר כי "לא יתכן שהוא יחזור לבסיס בו קרו לו כל הדברים האלו, ועוד כשכל החיילים נמצאים עדיין באותו בסיס. המפקד אומר לי שהוא לא מוכן להעביר אותו לבסיס אחר כי צריך אותו".

"מדובר במעשים שנעשו לעיני כל, כולם ראו את זה" אומר האב, "כולם ראו שהטרידו אותו בצורה חמורה, ואיש לא עשה כלום, איך זה יכול להיות?".

העיתונאית כרמלה מנשה, שחשפה את הסיפור ברשת ב', מתחה ביקורת על החלטת המפקדים שלא להעביר את הנושא לחקירת המשטרה הצבאית: "אם מדובר היה בחיילת ברור שהחייל שעשה את המעשים היה עומד לדין ומשלם על כך ביוקר, אני לא מבינה איך מפקירים ככה חייל ועוד חייל חרדי שלא מורגל בדברים שכאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר