חוסר אחריות

הסתננו ונרגמו באבנים: עשרות חסידי ברסלב חולצו משכם

במהלך הלילה הסתננו עשרות חסידי ברסלב מקהילת "שובו בנים" לשכם, ללא אישור צה"ל. פלסטינים זיהו אותם, רגמו אותם באבנים וכוחות הביטחון הגיעו לחלצם. שניים נפצעו קל, 32 עוכבו לחקירה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון, חיילים בקבר יוסף (קובי גדעון, פלאש90)

שני חסידי ברסלב נפצעו הלילה (שני) באורח קל מאוד מיידוי אבנים לעברם לאחר שהסתננו באוטובוס עם עוד עשרות מחסידיו של הרב ברלנד לשכם, בכדי להגיע לקבר יוסף. הם טופלו במקום.

במשטרה אומרים כי כ-60 חסידי ברסלב נכנסו לשכם עם אוטובוס בעל לוחית זיהוי פלסטינית, ללא תיאום עם צה"ל וללא אבטחה כנדרש.

הקבוצה זוהתה על ידי פלסטינים ובמקום התפתחו הפרות סדר והחלו זריקות אבנים לעברם. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו למקום כדי לחלץ את הברסלבים, מתוכם עיכבה המשטרה לחקירה - 32 חסידים.

האוטובוס לא הגיע עד לקבר יוסף ונעצר בכניסה לשכם - בעקבות המהומות. הוא שב על עקבותיו החוצה בחסות כוח צה"ל שהגיע למקום.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".

זו לא הפעם הראשונה שחסידי ברסלב נכנסים לשכם ללא אישור, בעבר נהרג בן יוסף ליבנת מתקרית ירי בקבר יוסף לאחר ששוטרים פלסטינים פתחו לעברו באש.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את חסידי ברסלב שנכנסו הלילה לקבר יוסף אומר כי יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם. "כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאלה איש לא עצר אותם. מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה. מכל מקום מזכיר שלפי ההסכמים עם הרש"פ חייב להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה".

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, מג"ב ושוטרי מחוז ש"י ביהודה ושומרון 15 מבוקשים. 5 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. כל המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר