בשורה לתעשייה הצבאית

כספי הסיוע ימשיכו לשמש לציוד ישראלי

ישראל תוכל להשתמש בכספי הסיוע האמריקני לרכש בארץ ל-5 שנים, כך מדווח ב'ישראל היום'. המשמעות שמירה על התעשייה הצבאית בישראל ומתן זמן הסתגלות לשינוי (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(אבי אוחיון, לע"מ)

הלחץ הישראלי עזר: ישראל תוכל להמשיך להשתמש במשך חמש השנים הקרובות בחלק מכספי הסיוע האמריקני לרכש ציוד בתעשייה הצבאית הישראלית. כך סיכמו ביניהם הצדדים, לפי מקורות בכירים המצוטטים בעיתון "ישראל היום".

המשמעות של הסכמה כזו היא יכולת של התעשייה הביטחונית בישראל שהסתמכה עד היום על כספי הסיוע האמריקאים למצוא שווקים חדשים ולהתייעל בהדרגה מבלי להיפגע מיידית ולהביא לפיטוריהם של אלפי עובדים.

כזכור, עד עתה התעקשו האמריקאים שכל כספי הסיוע שצפוי לגדול בשנים הבאות יופנה אך ורק לרכישות בארה"ב, כך מסייע הממשל ליצרנים האמריקאים שצפויים ליהנות מהכסף ולהגדיל את כמות העובדים שלהם. על פי הדיווח החדש, ישראל הסכימה לבקשת ארה"ב לבצע בכל כספי הסיוע רכישות של ציוד אמריקני, אך כאמור, על מנת שלא לפגוע בתעשיות הביטחוניות בישראל סוכם כי השינוי יבוצע בהדרגה וכי הבקשה תתממש רק בעוד חמש שנים.

בישראל בכל מקרה יצטרכו וירצו לרכוש ציוד ישראל שנחשב למתקדם בתחומו ואף האמריקאים מעוניינים בסופו של דבר בפיתוחים הישראליים שנחשבים מהשורה הראשונה בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר