"סיכנו את חייהם"

הליך פלילי נפתח נגד מארגן הנסיעה לשכם ונהג האוטובוס

המשטרה הודיעה כי פתחה בהליכים פליליים נגד מארגן הנסיעה של אנשי שובו בנים לקבר יוסף בשכם אמש ונגד נהג האוטובוס שהסיע אותם לשם וסיכן את חייהם לאחר שנרגמו באבנים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קבר יוסף (קובי גדעון, פלאש90)

משטרת מחוז ש"י פתחה בהליכים פליליים נגד מארגן נסיעתם של עשרות חסידי ברסלב מקהילת שובו בנים, הלילה לשכם, לתפילה בקבר יוסף. צעד דומה יינקט גם נגד נהג האוטובוס שהסיע את החסידים. האזרחים הישראלים הותקפו באבנים, התקשרו אל מוקד 100 של המשטרה וכוחות צה"ל הוזעקו לחלצם. אחד החסידים, כבן 17, נפצע בפניו מאבן.

מפקד מרחב שומרון במשטרה ניצב-משנה שלמה בוחבוט אמר ברשת ב' כי החסידים סיכנו את חייהם ואת חיי החיילים שנכנסו לחלצם. הוא הדגיש שאין להיכנס לקבר יוסף בלי אישור מכוחות הביטחון.

כזכור, כ-60 חסידי ברסלב נכנסו אמש לשכם עם אוטובוס בעל לוחית זיהוי פלסטינית, ללא תיאום עם צה"ל וללא אבטחה כנדרש. הקבוצה זוהתה על ידי פלסטינים ובמקום התפתחו הפרות סדר והחלו זריקות אבנים לעברם. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו למקום כדי לחלץ את הברסלבים, מתוכם עיכבה המשטרה לחקירה - 32 חסידים.

האוטובוס לא הגיע עד לקבר יוסף ונעצר בכניסה לשכם - בעקבות המהומות. הוא שב על עקבותיו החוצה בחסות כוח צה"ל שהגיע למקום.

זו לא הפעם הראשונה שאנשי שובו בנים נכנסים לשכם ללא אישור, בעבר נהרג בן יוסף ליבנת מתקרית ירי בקבר יוסף לאחר ששוטרים פלסטינים פתחו לעברו באש.
עו"ד איתמר בן גביר המייצג את חסידי ברסלב שנכנסו הלילה לקבר יוסף אומר כי יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם. "כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאלה איש לא עצר אותם. מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה. מכל מקום מזכיר שלפי ההסכמים עם הרש"פ חייב להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר