התרגיל החסידי

הרב חשין נחקר באזהרה - בעקבות "הטרלה" של שובו בנים

הרב יום טוב חשין, מגדולי הנאבקים ברב אליעזר ברלנד ובשובו בנים, נחקר באזהרה בחשד כי מימן את נסיעת חסידי הרב ברלנד לשכם בניגוד לחוק. גורם: "שני חסידים הטרילו את המשטרה" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב יום טוב חשין, נחקר באזהרה (צילום: מתוך יוטיוב)

פרסום ראשון: בשעות האחרונות (שלישי) עוכב לחקירה הרב יום טוב חשין, שנחשב מגדולי מתנגדיו של הרב אליעזר ברלנד וחסידותו "שובו בנים", זאת בחשד כי ארגן ומימן את נסיעת חסידי שובו בנים לקבר יוסף בשכם - זאת בניגוד לחוק האוסר על כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית ללא תיאום.

הרב חשין נחקר באזהרה במשך כשעה בתחנת אריאל של המשטרה, ולאחר מכן שוחרר. גורמים המעורים בסיפור טענו כי שני חסידים בולטים בחצר שובו בנים, אחד מהם בנו של משפיע מפורסם שנחשב מגדולי התומכים ברב ברלנד, מסרו למשטרה מידע לפיו הרב חשין עומד מאחורי ארגון הנסיעה לשכם והביאו לחקירתו.

ככל הנראה, מדובר בניסיון "להטריל" את המשטרה ולהטיל את האשמה בכניסה הבלתי חוקית לשכם על האדם שמנהל בשנים האחרונות את המאבק ברב ברלנד ובשובו בנים. בחצרו של הרב ברלנד האשימו בשבועות האחרונים כי הרב חשין שיתף פעולה עם המשטרה בחקירת רבם.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך חקירתו של הרב חשין התברר לחוקרים כי מדובר באדם שמאויים על ידי חסידיו של הרב ברלנד בעקבות מאבקיו נגדו, וכי המסע אמש הוגדר ככזה שנועד להצלחת הרב ברלנד - מה שככל הנראה הוביל אותם למסקנה כי מדובר ב"הטרלה" של החסידים. עוד נודע כי הרב חשין פתח בהליכים אזרחיים נגד החסידים שהאשימו אותו במימון המסע.

על פי ההערכות, במשטרה יזמנו לחקירה נוספת את החסידים שמסרו מידע לפיו הרב חשין עומד מאחורי מימון וארגון הנסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר