"כואב שזה מה שהיא מרגישה"

ככה נשמעת גזענות: "חרדי? לא מוכנה להראות את הדירה"

צעיר חרדי שביקש לראות דירה להשכרה באזור האוניברסיטה העברית בירושלים, נתקל בהתנגדות מצד בעלת הבית. לדבריה: "זה יגרום לבעיות". הסטודנט ל"כיכר השבת": "כואב שזה היחס" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, עיבוד. הקלטה: מתוך הפייסבוק של הלל קלמן)

חרדי? לא תוכל לראות את הדירה: ה. סטודנט חרדי באוניברסיטה העברית בירושלים, פרסם בשעות האחרונות ברשת הפייסבוק הקלטה בה נשמעת בעלת דירה בעיר המציעה את דירתה להשכרה כשהיא מצהירה כי היא מסרבת להשכיר את דירתה לחרדים. היא נשמעת אומרת כי "הדירה לא מתאימה לחרדים", ולאחר שזה מבקש ממנה להותיר לו את השיקול ולאפשר לו לבוא לראות את הדירה, היא אומרת כי "זה יגרום לבעיות ולכן אני לא מוכנה להראות לך את הדירה".

בשיחה עם 'כיכר השבת', סיפר ה.: "בתור סטודנט באוניברסיטה העברית, חיפשתי מקום לגור בו ליד הלימודים. במהלך החיפושים התקשרתי לבעלת דירה וכשעלה בשיחה שאני חרדי היא טענה שזה כנראה לא מתאים ושאתקשר למחרת. כשהתקשרתי למחרת קיבלתי את התגובה המצערת ששומעים בהקלטה".

"באותם רגעים חשתי סוג של עצבות וכאב על כך שאלו הרגשות שהיא חשה כלפי הציבור החרדי" הוא אומר, "זה מכאיב מאוד שזהו היחס, אני סבור שמדובר במקרה מצער ולצערי לא משהו חד פעמי. חברים שלי חרדים נתקלים לא מעט בתגובות דומות ממעסיקים בשוק העבודה כשהם מגיעים לראיונות במטרה להתקבל ולהשתלב בתעסוקה. חבל. כל כך קל לשנוא כשלא מכירים".

"אני אומר - 'אנשים אחים אנחנו', אנחנו צריכים לחפש את המכנה המשותף, לא את המפריד, להחזיק ידיים ולא להכות באגרוף. אנחנו לא צריכים לחכות לקטיושות בצפון או פצמ"רים בדרום כדי לארח אחד את השני. נכון שיש בינינו לפעמים חילוקי דעות אבל רב המחבר על המפריד וחשוב שנזכור זאת. לא רק בעת צרה".

הוא מוסיף ואומר: "כבר כמה שנים אני שותף למיזם חיבור בין חרדים לחילונים בארגון "בליבה חומה" וראיתי בעצמי כיצד החומות יכולות ליפול ואנחנו יכולים לחיות יחד בכבוד והערכה הדדית. זה לא חזון אחרית הימים, זאת מציאות. אנחנו פשוט חייבים ללמוד להכיר אחד את השני ואז מפלס השנאה יירד".

ההקלטה שזכתה להדים ברשת, עוררה סערה והגיעה גם לעיתונאי 'דה מרקר' נתי טוקר, שכינה את השיחה כ"מחרידה": "הוא התגשמות חלום. הוא כל מה שהיינו רוצים לאחל למדינה הזו. מדינה משוסעת ומפורדת, ושכל כך אוהבת לשנוא. הוא קסם של אדם. נעים הליכות. ידען וחכם" כתב טוקר. "הוא חרדי. הוא גם סטודנט באוניברסיטה העברית. הוא לא ביקש הטבות ולא הפרדה ולא כשרות בד"צ. הוא בא ללמוד. להיות יחד. הוא גם פעיל חברתי לעידוד השתלבות חרדים. הוא וכשכמותו הם הסיכוי היחיד שנוכל להמשיך לחיות כאן יחד זה לצד זה. ואחרי כל זה, תקשיבו לשיחה המחרידה הזאת שהעלה היום, ותבינו עד כמה גם בצד החילוני יש אנשים אטומים וחשוכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר