מחקר חדש

מדוע תאומים זהים מאריכים יותר שנים?

מחקר חדש שנערך בדנמרק מראה שתאומים, במיוחד זהים, הם בעלי כושר הישרדות גדול הרבה יותר משאר האוכלוסייה. הסיבות ככל הנראה הקשר הרגשי והחברי הקרוב (משפחה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מחקר חדש בדנמרק קובע כי תאומים חיים זמן רב יותר מאשר אנשים אחרים, הקשר החברתי הקרוב עשוי להיות סיבה עיקרית לכך.

החוקרים בדקו נתונים של יותר מ -2,900 תאומים חד-מיניים, שנולדו בדנמרק בין השנים 1870 עד 1900. המחקר כלל נתונים שהתקבלו תאומים שחיו מעבר לגיל 10. החוקרים השוו את התאומים לאוכלוסייה הדנית הכללית.

מתברר כי בכל גיל, לתאומים זהים היו סיכויי הישרדות גבוהים יותר מאשר תאומים לא זהים. וגם, לתאומים לא זהים היו סיכויי הישרדות גבוהים יותר מאשר אנשים באוכלוסייה הכללית.

אצל גברים, יתרון הישרדותי השיא של להיות תאום היה בגיל 45. שיעור ההישרדות של תאומים זכרים בגיל הזה היה 90 אחוז, לעומת 84 אחוז בכלל האוכלוסייה. עבור נשים, שיא ההישרדות של להיות תאומה התרחשה בשנות ה -60 המוקדמות לחייהן. כ -10 אחוז יותר תאומות שרדו בשנות ה -60 המוקדמות שלהם יותר מאשר באוכלוסיה הכללית.

הממצאים, שפורסמו באחרונה בכתב העת המדעי PLoS One, משקפים את היתרונות הבריאותיים של הקשרים החברתיים הקרובים בין תאומים כשניתן לקחת את מסקנות המחקר ולהשליך מהן גם על אנשים רגילים.

"יש יתרון שיש מישהו שהוא חברתית קרוב אליך ודואג לך. הם עשויים לספק תמיכה רגשית שמובילה לתוצאות של אריכות ימים יותר", מסביר מחבר המחקר דוד שרואו, חוקר באוניברסיטת וושינגטון.

"מחקרים מראים כי סוגים אלו של אינטראקציות חברתיות, או קשרים חברתיים, חשובים להרבה תחומים בחיים" אמר שרואו. "לרוב האנשים לא יכול להיות אח תאום, אבל כחברה אנו עשויים לבחור להשקיע בקשרים חברתיים כדרך לקידום בריאות ואריכות ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר