לראשונה: ישראלי פעיל BDS הגיש בקשה למקלט מדיני בקנדה: "אני נרדף"

עו"ד גלעד פז, פעיל זכויות אדם שמצדד בתנועת החרם נגד ישראל, הגיש בקשה למקלט מדיני. "הבנתי שלאנשים כמוני אין מקום בארץ", אמר לאולפן ynet. "החלטתי לעזוב לפני שיהיה מאוחר מדי". השר לביטחון פנים ארדן בתגובה: "צריך להיות מחיר לאלה שמוציאים את דיבתה של ישראל" (חדשות)

עו"ד גלעד פז (צילום: יחסי ציבור)

עו"ד גלעד פז, אזרח ישראלי ופעיל זכויות אדם שתומך באופן גלוי בתנועת ה-BDS נגד ישראל, הגיש בקשה למקלט מדיני בקנדה בטענה שהוא נרדף פוליטית בשל עמדותיו. "אני נרדף פוליטית בישראל. הבנתי שלאנשים כמוני אין מקום בארץ, לכן החלטתי לעזוב לפני שיהיה מאוחר מדי", הבהיר בראיון לאולפן ynet.

עו"ד פז נחת בנמל התעופה במונטריאול ב-11 באוגוסט ומיד הגיש בקשה רשמית למקלט מדיני. פז הוא עורך דין שעסק בזכויות אדם ובדיני עבודה. כמו כן, הוא היה פעיל בארגון זכויות האדם אמנסטי ישראל ופעיל במפלגת מרצ. כעורך דין עצמאי ייצג פז לקוחות מהמגזר הערבי-ישראלי ופלסטינים מהשטחים.

"אני הרבה זמן לא מאמין במדינת ישראל", אמר פז. "אני מאמין שהרעיון הציוני היה טעות ביסודו, שעד היום אנו משלמים עליו מחירים יקרים. החטא הקדמון היה הנכבה ולאחר מכן זה הכשיר את השרץ של הכיבוש של 67' והידרדרות המצב. אני תומך ב-BDS כי לדעתי מדינת ישראל לא מבינה שפה אחרת", אמר פז.

לטענתו, הוא החליט לעזוב את הארץ ולהגיש בקשה למקלט מדיני בקנדה עקב הלחץ של השרים גלעד ארדן ואריה דרעי נגד פעילי ה-BDS - תנועת החרם נגד ישראל. "הגשתי את הבקשה בעקבות הצהרה של השרים ארדן ודרעי לגבי גירוש ומניעת כניסה של פעילי BDS בעלי אזרחות זרה לישראל. החלטתי לפנות לקנדה כי הם הכי פתוחים לבקשות מקלט מדיני", הסביר פז. "ארדן ודרעי לא אוהבים אנשים כמוני כמו שהם לא אוהבים אנשים זרים, אלא מה? כשמדובר בבן אדם כמוני שהוא יליד ישראל, אזרח ישראל מלידה, יש להם איזו בעיה קטנה שקשורה במשפט החוקתי של ישראל שקצת מקשה עליהם לגרש אותי בכוח".

"הוצהר פה שגם אנחנו נשלם מחיר, וממה שהבנתי מהצהרות פומביות של כבוד השר, יש כרגע במשרד לעניינים אסטרטגיים צוות משפטי שיושב על המדוכה ומחפש איך להכאיב לאנשים כמוני בכל מיני אמצעים משפטיים - בין שפליליים ובין שאזרחיים. אני בן אדם סקרן מאוד, אבל מצד שני אני לא מזוכיסט. לכן החלטתי שלא להמתין בישראל לאותה החלטה אלא להקדים תרופה למכה", הוסיף.

בבקשת המקלט שלו טען פז כי הוא נרדף פוליטית בישראל כפעיל BDS וכי הוא חושש מאוד לחזור לארץ עם ההרכב הפוליטי בממשלה הנוכחית. "המשפחה שלי לא בדיוק מקבלת את הצעד שלי. הם לא נמצאים איתי באותן דעות ולא תומכים באג'נדה שלי", סיפר.

לאחר בקשת המקלט, קנדה הרשתה לו להיכנס לתחומה וקבעה לו שימוע בפני שופט בסוף החודש הבא. עד אז הוא חופשי להסתובב בקנדה ולא יכול לצאת ממנה לאחר שדרכונו הופקד אצל הרשויות המקומיות.

על הטענה שהוא בוגד בארצו אמר פז: "ישראל היא מדינה דמוקרטית. אני לא מחויב לאמץ כל אג'נדה של מדינת ישראל כמו איזה תוכי. אני מבין שיש פה שטיפת מוח של כל העולם נגדנו. ראינו את זה היטב בחוק

העמותות שמסמנות מדינות ידידותיות שתומכות בארגוני זכויות אדם - כמו הולנד, נורבגיה ושבדיה - כמדינות זרות עוינות. כולם אנטישמים, כולם שונאים אותנו. אני ישראלי שמאמין בדרך אחרת. יצאתי מהארץ בכיוון אחד ואחזור רק אם יהיה שינוי דרסטי במדיניות".

לדבריו, ישנם סיכויים "גבוהים מאוד" שבקשתו למקלט מדיני תיענה בחיוב. "יש לא מעט פעילי ימין שהתבטאו נגדי בימים האחרונים ואמרו שהם מעדיפים שלא אהיה בישראל. פעילי הימין מבקשים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה - מצד אחד הם שמחים מאוד שאנשים כמוני יהיו מחוץ לישראל, אבל כשזה מגיע לפתרונות כמו בקשות למקלט מדיני, שזו האופציה היחידה עבור לא מעט אנשים כמוני, הם מתנגדים כדי שלא ישלמו בשמה הטוב של המדינה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לטענותיו של עו"ד פז ואמר: "לפי עמדותיו של מר פז, ברור לכול שהוא רוצה לעזוב את ישראל בלי שום קשר למאבק בחרם או לנושאים אחרים. הוא כנראה משתמש בתירוצי החרם רק כדי לנסות לקבל אישור שהיית קבע בקנדה.

"במדינות רבות ברחבי העולם פעילות להחרמת ישראל אינה מותרת בחוק או שיש בגינה מחיר, למשל אי-השתתפות במכרזים באותה מדינה, לכן ברור שגם בישראל צריך להיות מחיר לאלה שמוציאים את דיבתה ופועלים כאן כדי שישראל תוחרם ברחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר