חרפה בחיפה

עיריית חיפה סגרה את המזרקה; 'חרדים הציפו את הפארק'

מזרקה בפארק ציבורי בחיפה נסגרה - לטענת כלי תקשורת בעיר מאחר והיוותה אטרקציה שמשכה משפחות חרדיות לפארק למורת רוחם של שכנים חילוניים. ראש העיר: "מסע הסתה פרוע" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

עריית חיפה סגרה הבוקר (רביעי) את המזרקה בפארק שהוקם בשכונת רמת הנשיא בחיפה. הסיבה - ילדים חרדים שהגיעו לבלות בפארק ותלונות מצד חלק מתושבי השכונה שדרשו שלא לאפשר לחרדים להיכנס לפארק. בכלי התקשורת המקומיים נאמר כי תלונה של גורם בשכונה הביאה לסגירת המזרקה מאחר והעירייה הגיעה למסקנה כי המזרקה היא האטרקציה שגורמת לילדים החרדים להגיע לבילוי בפארק הציבורי.

תושבים חרדים בחיפה הביעו זעם רב על החלטת העירייה, ובשיחה עם 'כיכר השבת' אמרו כי "מדובר בהחלטה אנטישמית ואסורה, מפלים כאן בין תושבים חרדים לתושבים חילונים". לדברי אחד התושבים: "רק בגלל שמדובר בחרדים העירייה החליטה לסגור את המזרקה, זה פשוט מעשה מכוער, ראש העיר לא סובל אותנו", הוא טוען.

עסקנים חרדים בחיפה אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "למרבה הצער, מסתבר שגם אורחים לרגע מכירים מהר את מדיניות ההדרה של עיריית חיפה כלפי חרדים. אנו שמחים עם האורחים שבאים, מארחים אותם במה שיש לחיפה להציע בתנאים הקיימים ומתביישים בעירייה המתנכלת שתחת חסותה אנו מתגוררים באופן קבוע, מציק ומפלה פי כמה מסגירת מזרקות, שהיא רק סימפטום מביש למצב הקבוע בהתנהגותה כשמדובר בחרדים".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, נמצא בעימות מתמשך מול חלק מהחרדים בעיר, זאת לאחר שסרב למנות את נציג מפלגת 'שס"ג' בעיר לסגנו בעקבות חיכוכים בשנים האחרונות. סירובו של יהב לקיים את ההסכם הקואליציוני הוביל למלחמה של ממש מול מפלגת דגל התורה הארצית.

בתגובה רשמית של עיריית חיפה נכתב כי "את הפארק המפואר בשכונה החדשה פוקדים מדי יום אלפי מבקרים הבאים מכל הארץ. הדבר יוצר עומסים בלתי סבירים וגורם מטרד לתושבים המתגוררים בסמוך אליו. ועד השכונה פנה לעירייה, והוחלט לבחון מספר פתרונות לטובת כלל תושבי העיר והמשפחות. לפי שעה, תוגבר הפעילות העירונית לניקיון הפארק והפיקוח במקום. בנוסף, לבקשת השכנים ועד סיום ההערכות, לא יופעלו המזרקות".

מלשכתו של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, נמסר בתגובה כי "הטענות המועלות בכתבה הינם חלק נוסף ממסע הסתה פרוע ושקרי שמנהל חבר מועצה אחד ושולחיו כנגד ראש העיר, בניסיון להטיל בו דופי ולתקוע טריז בינו לבין הציבור החרדי. הציבור החרדי בחיפה מכיר את ראש העיר למעלה מעשור ומכיר את פועלו למען הקהילות. לגופו של עניין, לא היו דברים מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר