המעריצים זועמים

עיריית ירושלים מתקצבת את המופע של אברהם פריד - למרות מחירי הכרטיסים הגבוהים

עיריית ירושלים מעניקה מימון מכספי הציבור למופע הענק של אברהם פריד בבריכת הסולטן, זאת למרות שמחירי הכרטיסים בו גבוהים מהממוצע. למרות הודאת העירייה כי היא מעניקה מימון לפרסום המופע, בכיר בחברה שמפיקה את המופע טוען: "לא קיבלנו תקציב" (מוזיקה)

חיים אבני | כיכר השבת |
אברהם פריד, יקר מדי (צילום: מנדי הכטמן)

העירייה מממנת בכסף ציבורי, אבל מחירו של כרטיס למופע של אברהם פריד יקר מדי למעריצים: ביום ראשון הקרוב, ייערך בבריכת הסולטן בירושלים המופע המרכזי של הזמר החסידי אברהם פריד. למרות העובדה שהמופע זוכה לתקציב של עיריית ירושלים - שאת גובהו היא מסרבת לחשוף, מחירי הכרטיסים למופע גבוהים בהרבה מהממוצע במופעים בעיר בתקופה זו של השנה, ונעים על סכום של בין 154 ש"ח ועד כ-294 ש"ח.

על גבי הפרסומים למופע אותו מפיקות יחד קבוצת "בשבע" וחברת "במה כהלכה", מופיע סמלה של עיריית ירושלים שמעניקה מימון למופעים שונים שנערכים בעיר. למרות זאת, תושבים ירושלמים שביקשו להשתתף במופע גילו כי מחיר הכרטיסים יקר ביחס לאירועים בעיר, וחלקם מחו על כך בעמוד הפייסבוק של הזמר.

יצויין, כי במופעים של אמנים נחשבים מהמגזר הכללי שמתקיימים בתקופת הקיץ בעיר כחלק מפרויקט "חוצות היוצר" של עיריית ירושלים, מחיר כרטיס עומד על כ-50 שקלים בלבד. האירוע של פריד, שמופק כאמור בשיתוף "קבוצת בשבע", הוא אינו חלק מאירועי "חוצות היוצר", אולם בעירייה מאשרים כי ניתן מימון עבור פרסומו.

יו"ר קבוצת בשבע דודו סעדה, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי עיריית ירושלים לא מעניקה לאירוע תקציב, אולם בתגובתה הרשמית של העירייה נאמר כי האירוע אכן מתוקצב - כפי שהיא מסייעת לתקצוב מופעים אחרים המתקיימים בעיריית ירושלים.

בעירייה סירבו כאמור לפרט ל"כיכר השבת" מהו הסכום המדוייק שמוענק עבור האירוע, אך גורם המעורה בתחום טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי העירייה מתקצבת את פרסום האירוע בסכום של כ-100,000 שקלים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר באירוע פרטי של עיתון בשבע ששכר את בריכת הסולטן. הרשות לפיתוח ירושלים, העירייה וחברת אריאל אינם קשורים למחירי הכרטיסים או להפקת האירוע, אלא מסייעים בפרסום האירוע בלבד, כפי שמסייעים בכל האירועים המתקיימים בבריכת הסולטן במטרה לעודד זמרים להופיע בירושלים ולהגדיל את היצע התרבות בעיר".

דודו סעדה, מסר בתגובה כי ההשוואה למופעי "חוצות היוצר" אינה במקומה. "מופע הקיץ של אברהם פריד, אינו חלק מסדרת המופעים של חוצות היוצר ואינו קשור אליה, לכן ההשוואה אינה נכונה. את מחירי הכרטיסים למופע זה אתה צריך להשוות למחירי הכרטיסים בהופעות מושקעות של אומנים בשיעור קומה דומה: למשל שלמה ארצי, אייל גולן וכיוצא בהם שהופיעו ומופיעים הקיץ בבריכת הסולטן".

"מופע הקיץ המדובר מופק ע"י במה כהלכה וקבוצת בשבע וממותג כמופע המרכזי לציבור הדתי לאומי. המחירים להופעה זאת זהים לשנים שעברו וצנועים מאוד ביחס להופעות אחרות של אומנים נחשבים ורמת הפקה מתוחכמת ועשירה. ועדיין, גם השנה אנו מעניקים הנחות גדולות לוועדי עובדים, וקבוצות מאורגנות".

"לידיעתך, הקיץ מתקיימות הופעות נוספות לאברהם פריד, לא כולן ברמת הפקה גבוהה והמחירים אליהן בהתאם, לפעמים במחיר הצגת ילדים. אגב, מדברים שכתבת באתר, עולה כי אתה עצמך היית לפני כחודש במופע של אברהם פריד בהיכל התרבות ת"א. מחירי הכרטיסים אז היו בסביבות 80 ש"ח. ואולם, במופע לא היו זמרים אורחים, התפאורה לא כללה מסכי לד והמוזיקה לא לוותה במופע מולטימדיה על הבמה. לכל הדברים האלו יש משמעות כספית גבוהה".

מחברת "במה כהלכה" לא נמסרה תגובה, אך היא הודיעה באמצעות סעדה כי היא מחרימה את אחד מכותבי הידיעה ולא מוכנה לשתף איתו פעולה.

בהכנת הידיעה השתתף גבי כץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר