מתאושש

טראמפ עולה בסקרים ובחלקם הוא גם מנצח

המועמד הרפובליקני מצליח להתרומם לאחר כמה שבועות בהן הקמפיין שלו היה בירידה. מתברר שהמהלכים האחרונים שעשה מוכיחים את עצמם והוא החל לסגור את הפער (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Dan Fleckner / Shutterstock)

מאז נקבעה זהותם של שני המועמדים לבחירות לנשיאות ארצות הברית, רוב הסקרים טענו כי קלינטון מובילה על פני יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ. ואולם, כמה סקרים שפורסמו לאחרונה מעידים על מגמת שינוי, שבה מצליח טראמפ לצמצם את הפער אל מול קלינטון, ובכמה סקרים הוא אף מוביל באחוזים ספורים.

בסקר של אוניברסיטת פלורידה שפורסם אתמול (רביעי) מוביל טראמפ על קלינטון ב-3%, כשלו יש 43% תמיכה ולה 40%. מדובר בסקר ראשון בפלורידה שבו טראמפ מוביל. 5% מהנשאלים העידו כי הם עדיין מתקשים להחליט ו-8% תומכים במועמד העצמאי מטעם המפלגה הליברטריאנית, גארי ג'ונסון. קלינטון מובילה על טראמפ בפלורידה בקרב נשים, אפרו-אמריקנים והיספנים וטראמפ מוביל בקרב עצמאיים. נתונים אלו מאוששים את האבחנה שאם טראמפ רוצה לנצח עליו להשיג תומכים בקרב הקהילה האפרו אמריקאית.

בשורות טובות קיבל טראמפ אתמול גם מסקר של יו-גוב והאוקונומיסט, ממנו עולה כי המועמד הסוער הצליח לצמצם את הפער שנרשם בינו לבין קלינטון בסקר שפורסם בשבוע שעבר. לפי הסקר החדש, קלינטון מובילה ב-3% בלבד, כאשר בשבוע שעבר היא הובילה ב-6%.

בקרוליינה הצפונית, כך עולה מסקר חדש שפורסם אתמול, השפיעה במיוחד פרשת המיילים של מזכירת המדינה לשעבר, והובילה לתיקו בין שני המועמדים. תוצאות הסקר הראו 44% תמיכה בקלינטון לעומת 42% לטראמפ, מה שנמצא בתוך טווח הטעות ולכן מעיד על תיקו סטטיסטי. גם בסקר זה 7% העידו כי הם מתכננים להצביע לג'ונסון ו-6% עדיין מתלבטים. גם בסקר זה ההיספאנים והאפרו-אמריקנים נמצאים לטובת קלינטון בעוד טראמפ מוביל בקרב הבוחרים הלבנים.

במטה של טראמפ לא מודאגים. קליאן קונווי, מנהלת הקמפיין החדשה של טראמפ, הסבירה בראיון בערוץ 4 הבריטי כי הסקרים אינם מדויקים בשל תופעה שהם נוהגים לכנות "הבוחרים הסמויים של טראמפ". "הסקרים מראים תוצאות לטובת טראמפ כאשר הם מתקיימים בצורה מקוונת", הסבירה קונווי, "זאת, משום שהבוחרים לא צריכים לדבר עם אדם אחר על הבחירות וההעדפות שלהם. נהיה עכשיו מקובל להגיד שאתה נגד טראמפ אם אתה אדם בעל השכלה אקדמית בארצות הברית". את התופעה הזו, של אנשים שבוחרים בטראמפ אך לא מתוודים על כך, הם מכנים "הבוחרים הסמויים". "אנחנו בדקנו את זה באופן פנימי וזה אמיתי", קבעה במה שמזכיר את השמאל הישראלי והבולטות שלו בקרב אנשים בעלי השכלה אקדמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר