בשורה למתפללים

שילוט אלקטרוני יכווין את הנוסעים מהכותל

שילוט מיוחד הותקן בתחנות האוטובוס של רחבת הכותל המערבי, יספק מידע בזמן אמת לנוסעים. בנוסף הוקם מתחם המתנה חדש לאוטובוסים בשער האשפות (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתניה טויסיג, פלאש90)

בשורה למבקרי ומתפללי הכותל המערבי. לאחר מאמצים רבים הותקן שילוט מיוחד בתחנות האוטובוסים המשרתות את רחבת הכותל המערבי.

בשנה האחרונה נהגה משטרת ישראל לסגור לעיתים, את הכניסה לאזור הכותל המערבי דרך שער האשפתות מסיבות של בטיחות ועומס. בשל כך התחנה לאיסוף נוסעים מרחבת הכותל, (רחבת הגורן), משנה את מיקומה אל מחוץ לחומות העיר העתיקה.

מפניות נוסעים ואישי ציבור שהגיעו למשרד התחבורה התברר כי העובדה הזו גורמת לנוסעים טלטולים ועגמת נפש מרובה. לעיתים הם המתינו לשווא בתחנה הלא נכונה, ומצאו את עצמם נאלצים לכתת רגליים ממקום למקום כדי למצוא את האוטובוס לו הם זקוקים.

משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה נחלצו למצוא פתרון מתאים לבעיה הקשה הזו. הוחלט על התקנת שילוט מידע אלקטרוני בסמוך לתחנת האוטובוס של רחבת הגורן, ובתחנת האוטובוס של שער האשפות. השילוט ידווח בזמן אמת לנוסעים אודות שירות האוטובוסים, ושינוים במיקום תחנת האיסוף.

כפי שמספר מנכ"ל צוות תוכנית אב נדב מרוז, התקנת השילוט הייתה מורכבת: "נזקקנו לאישורים מיוחדים מהמשטרה ומגורמי הביטחון כדי להתקין את השילוט וזאת בשל הרגישות של האזור. כל שינוי אפילו קל, הוא משימה לא פשוטה. כך גם הייתה בעיה של העברת נקודת חשמל לאתר המבודד מתשתיות חשמל. אך לאחר מאמצים - העניין צלח".

"יש לברך את כל הגורמים שנחלצו לעניין ופעלו לזירוז הביצוע של התקנת השילוט. היו אנשים מבוגרים שטורטרו ונעו מתחנה לתחנה בלי שהיה ברור להם היכן צריך לעמוד. עכשיו העניין הזה ייפתר. אני מברך את אנשי הציבור, וחברי הכנסת שהיו מעורבים בהשגת האישורים להתקנת המערכת", אומר חבר מועצת העיר הרב שלמה רוזנשטיין.

בנוסף לשילוט נערכים עבודות הכנה בסמוך לשער האשפות למתחם המתנה לאוטובוסים. המתחם יסייע בויסות בזמן אמת של כמות האוטובוסים הנדרשת לנוסעי שירות התחבורה הציבורית, כך שנוסעים לא יאלצו להמתין זמן רב בשעות העומס, עד לבוא האוטובוס.

כאמור השילוט המיוחד הותקן בשתי התחנות, ועתה נערכת הרצה של המערכת הטכנולוגית שתפעיל אותו. המידע לשלטים יוזרם על ידי משטרת ישראל בנוסף למידע שיוזרם ממפעיל התחבורה - חברת אגד. כדי לסנכרן את המידע יעשה שימוש בטכנולוגיית עילית שתתן לנוסעים מידע ברור, מהיר ומעודכן. לפי הצפי השלט כבר יופעל לקראת החגים הבעל"ט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר