7 אוניות נקנסו על פיזור מי ביוב בנמל חיפה

המשרד להגנת הסביבה קנס את שבע האוניות בסך כולל של 42 אלף שקל לאחר שנתפסו בהזרמת מי ביוב בזמן העגינה בנמל חיפה בניגוד לחוק שמירת הניקיון (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחת האוניות שנתפסו (צילום: ניר לוינסקי, מנהל תחנת צפון, יחידה ארצית להגנת הסביבה הימית)

ימי הקיץ החמים מביאים רבים לרחוץ בחופי הים אך מתברר כי לא תמיד הם רוחצים במי ים נקיים. המשרד להגנת הסביבה הטיל קנסות על שבע אוניות שהזרימו מי ביוב בזמן עגינה בנמל חיפה

המשרד להגנת הסביבה הטיל קנסות על שבע אוניות שנמצאו מזרימות מי ביוב לים בזמן עגינה בנמל חיפה. האניות הפליגו בדגלי ישראל, סינגפור, מלטה, הולנד ופנמה ונקנסו כל אחת בקנס בגובה 6,000 שקל על פי חוק שמירת הניקיון. הזרמות אלה מהוות עבירה על חוק שמירת הניקיון ועל תקנות הנמלים, והמשרד להגנת הסביבה רואה אותן בחומרה.

בין החודשים ספטמבר 2015 ליוני 2016, נמצאו על ידי המשרד להגנת הסביבה ורשות הספנות והנמלים, שבע אוניות שהזרימו מי ביוב בזמן עגינה בנמל חיפה. בכל המקרים הגיעו מפקחי היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית למקום לביצוע בדיקות.

על האוניות העוגנות בנמלים לעמוד בתקנות הנמלים ובהנחיות לאיסור שחרור קולחים סניטריים בתחומי נמל. המשרד להגנת הסביבה התריע בפני סוכני ובעלי האוניות כי ימשיך לעקוב אחר הנושא וישקול אף החמרת צעדי אכיפה לרבות כתבי אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר