תעלומת קומקום השטן: המפל שנעלם • צפו

מפל מים במינסוטה בארה"ב נותר חידה לא פתורה למדענים, כמות המים האדירה מגיעה לבור ונעלמת שם ללא סימן מבלי שהמדענים יודעים לומר להיכן נעלמים המים הרבים (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

במדינת מינסוטה בארצות הברית, סמוך לגבול עם קנדה, ישנה תעלומה של ממש שמשגעת מטיילים וגיאולוגים כבר דורות שלמים. הסיבה: זרם מים אדיר, מחציתו של נהר הברול נופל לתוך בור – ו... פשוט נעלם.

אף אחד לא מבין להיכן המים ממשיכים, כשאין סימנים לנביעה של כמות מים גדולה כל כך בשום מקום קרוב או רחוק שיכול להסביר את הנושא. הסיפור חזר בימים האחרונים לרתק את ארצות הברית, כשהוא מקבל שיתופים רבים ברשתות החברתיות.

לאורך השנים, חוקרים ניסו להשתמש בסימני זיהוי שונים שיוכלו להראות לאין זרם המפל מגיע. הם ניסו לצבוע את מימיו, לשפוך לתוך הבור אליו הוא נופל כדורי פינג פונג, מכשירי GPS ואפילו בולי עץ, במטרה שיתגלו במקום אחר ויחשפו את מטווה זרימת המים – אבל כולם נעלמו בלי שיפלטו לשום מקווה מים באזור. לפי דיווח, מקומיים באזור אפילו השליכו פעם אחת לבור מכונית, שכמובן נבלעה ומעולם לא אותרה. אם כי צריך לציין שאין שום גישה של רכב לאזור המפל מה שהופך את הסיפור הזה לאגדה בלבד.

מדענים מציינים כי אל תוך הבור זורמת מהנהר כמות גדולה מאוד של מים, שחייבת לזרום למקום כלשהו, אך שכלל לא ברור כיצד יכול להיקוות באבן הקשה ממנה בנויה הקרקע באזור נתיב מים תת-קרקעי. השערה מובילה לאורך השנים הייתה כי המים מגיעים לימת סופריור הקרובה למקום, אך כל ניסיונות המדענים לאתר את הזרם בימה, כאמור, כשלו.

תיאוריה נוספת מדברת על בור עמוק כל כך שמגיע עד לשכבת לבה שמאדה את המים אך אין שום סימן באזור להימצאות שכבה כזו מה שמותיר את התעלומה לא פתורה.

המפל השמאלי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר