הסתה או סאטירה

ה"השוואה" בין ראש הממשלה לצורר הנאצי

תסריטאית בתוכנית סאטירה נשכנית, בערוץ 10, ביצעה בעמוד הפייסבוק שלה סוג של השוואה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר - ועוררה סערה (ברנז'ה, מדיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ה"השוואה" (צילום: מתוך facebook תמונה ראשית, רפרודוקציה: Roni Schutzer)

עובדת בתוכנית הלילה של אסף הראל בערוץ 10, בשם רות אלבז, עשתה מיני-השוואה, מתוחכמת, בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש. בתמונה שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, נראה היטלר כשהוא משקיף מהמרפסת אל המוני מעריציו שצופים בו מהרחוב. אלבז צירפה כיתוב לתמונה: "הרבה הגיעו לתדריך היום", כשהיא מכוונת לתדרוכים שעורך לאחרונה נתניהו למערכות התקשורת השונות.

אמש התנצלה אלבז: "אם מישהו נפגע, היה מדובר בבדיחה סרת טעם", וכעבור זמן קצר הסירה את הפוסט הפוגעני מהעמוד. התגובות למקרה לא איחרו להגיע. שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה למקרה ואמרה: "ההשוואה של נתניהו לנאצי הארור שרצח מיליונים מבני עמנו, מעידה על השפל החדש שהגיעו אליו אבירי ההומניזם. דעתם נטרפת מהעובדה שהם מאבדים את כוחם, מאבדים את העם ומאבדים את המצפן המוסרי".

גם ח"כ ענת ברקו (הליכוד) הגיבה בזעם: "מי היה מאמין שבמדינת היהודים יבוזה כך זכר השואה. רות אלבז, בשנאתה העיוורת והמעוורת, מציגה דרדור מוסרי וערכי, וגולשת לתהומות שאין חזרה מהן".

יצויין, כי רות אלבז מצידה, הגיבה בהמשך ביתר פירוט: "זה כל כך לא מפתיע שבעיתון הבית (ישראל היום) בוחרים להתייחס לבדיחה, סרת טעם ככל שתהיה, של כותבת קומית בדף הפרטי שלה, במקום להתייחס לעניינים רציניים כמו חקירות, הסתה נגד ציבורים שלמים, תדרוכים של עיתונאים בלי לאפשר להם לשאול שאלות, מכירת הגז של ישראל, הסרטן במפרץ חיפה וחבר הליכוד החדש ("הצל") שמביא איתו אלפי תומכים, לדבריו. למה על זה לא מגיבים?", היא תוהה וממשיכה: "אז אני כן מתנצלת אם פגעתי, היה מדובר בבדיחה שלא הובנה כהלכה. בשום שלב לא התכוונתי להשוות בין נתניהו להיטלר, אלא רק להצביע על האבסורדיות שבקבלת תכתיבים כפי שהם. הסרתי את הפוסט ברגע שהבנתי שאנשים נפגעו. אני חוששת שכתב ישראל היום לא יעלה את התגובה שלי במלואה אז הקדמתי. חוצמזה, היי, עברתי חוויה:) ".

כמו כן, היא שיתפה פוסט מקורי של העיתונאי שלמה קראוס שמגחיך את הסערה היזומה שיוצר הבוקר עיתון 'ישראל היום', המזוהה עם ראש הממשלה.

התגובה לעיתון הבית של נתניהו (צילומסך, מתוך Shlomo Kraus בפייסבוק)

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שאנשי התוכנית מעורבים בהתבטאויות שנויות במחלוקת. כך לדוגמה, במסגרת מערכון ששודר לפני כחודשיים ועסק במבצע אנטבה, הוקרן סרטון עם שיר בוטה כלפי יוני נתניהו ז"ל, אחיו של ראש הממשלה, שנהרג במבצע. בעקבות כך, הגיעו תלונות רבות והרשות השניה נקטה בהליך הפרה נגד הערוץ בחלק מהמקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר