ליברמן על משפט אלאור אזריה: חיילים לא יכולים לצאת למשימה עם עו"ד צמוד

בסיור בכפרים בדואים בדרום אמר שר הביטחון כי "בלתי אפשרי להביא למצב שכל חייל יבקש עורך דין לפני שהוא יוצא למשימה". ביחס למשפט אלאור אזריה אמר: "כל עוד אדם לא הורשע, הוא זכאי"

ליברמן היום (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון )

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בסיור בכפרים בדואים בדרום למשפט אלאור אזריה, והזהיר מפני מצב שבו לוחמים יצטרכו לצאת למשימה עם פרקליט צמוד: "כדאי לזכור שאנשים שנלחמים יום-יום וחודשים בטרור ובמחבלים לא יכולים לצאת למשימה עם עורך דין צמוד, ולכן לפעמים השיקול נכון ולפעמים לא. אבל להביא למצב שכל חייל יבקש עורך דין לפני שהוא יוצא למשימה זה דבר בלתי אפשרי"

ליברמן, שהתייצב לפני מינויו לתפקיד שר הביטחון בבית הדין לצד אלאור אזריה, אמר: "כדאי שתזכרו שבמדינת ישראל, בכל מדינה דמוקרטית, אך ורק בית המשפט ובמקרה הזה בית הדין מרשיע. כל עוד אדם לא הורשע, הוא זכאי. וזה כולל את אלאור אזריה וכולל את החייל מנצח יהודה".

היום נמשך משפטו של אזריה עם עדות מפקד מחלקה מהפלוגה שלו - הגורם הצבאי הראשון שמעיד מטעמו של אזריה. סגן במיל' מ' סיפר שהציב חייל שישמור על המחבל הפצוע: "הנחיתי את הלוחם שאבטח את המחבל החי שאם המחבל עושה תנועות חדות או מכניס את ידיו לבגדים הוא רשאי לפתוח באש".

לדבריו, "אנו פועלים בצורה מקצועית ולא מתוך דאגה איך זה יצטייר. יש אחריות מבצעית ורק לאחר מכן אחריות איך זה ייראה כלפי חוץ. המחבל החי היווה סכנה ולכן שמתי עליו חייל לאבטחה". הוא הוסיף כי "אי-אפשר לומר שהסכנה של המטענים חלפה" וגם סתר עדויות קצינים בכירים בגזרה: "לא חשבתי שאנשי היישוב מנסים לעשות מניפולציות בעניין טיפול במחבלים".

אתמול נחקר לוחם גדוד נצח יהודה שירה למוות בפלסטיני ביום שישי האחרון בעמדת הצבא בסילוואד שליד עפרה. הוא חשוד בגרימת מוות. בין היתר נבדקת טענה שהפלסטיני איאד זכריה חאמד (38), שלא היה חמוש, נורה בגבו. החייל טען בחקירה כי חש סכנה לאחר שראה את הפלסטיני רץ בצורה חשודה לעבר הכוח בעמדת הפילבוקס ולא נענה לקריאות החיילים לעצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר