סערה: קונסרבטיבים טבלו במקווה בתל אביב

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב טוען כי ישנם לחצים של גורמים חרדים וגורמים במשרד הדתות להביא לפיטוריו לאחר שאישר על פי החוק טבילה של קונסרבטיבים במקווה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, מצא עצמו בעין הסערה לאחר שאפשר למשפחה המשתייכת לזרם הקונסרבטיבי לערוך טבילה לשם גיור במקווה עירוני בהתאם להחלטת בג"ץ. ביום רביעי האחרון, התבצע טקס הטבלה לצורך "גיור" של חברים מהקהילה הקונסרבטיבית במקווה בשכונת הדר יוסף בתל אביב, בהתאם להחלטת בג"ץ מחודש פברואר הקובעת כי מקוואות ציבוריים מחויבים לאפשר טבילה לתנועות שאינן אורתודוכסיות.

מאז, עומד יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, בפני מסע לחצים מצד גורמים חרדים לטענתו גם וגורמים במשרד הדתות שדורשים לפטרו בטענה ש"פתח את הדלת" לטבילות בניגוד להלכה. "החלטות בית המשפט ובטח של בית משפט העליון מחייבות את כולנו", אמר מזרחי. "בהקשר הזה, איני רואה כל דרך אחרת לכבד את החלטת בית המשפט, כפי שכולנו מחויבים. התעסקות יתרה בנושא הזה רק מעצימה מעבר לכל פרופורציה את הגופים הללו".

בחודש פברואר, קבע בג"ץ כי מקוואות ציבוריים, מחויבים לאפשר טבילה לתנועות הלא אורתודוכסיות ובהן לרפורמים והקונסרבטיבים שרוצים לבצע "גיור". עד להחלטה, ערכו הקונסרבטיבים טבילות בקיבוץ חנתון בו קיים מקווה של הקהילה וכן בעומר, לאחר שהמועצה הדתית ביישוב הסכימה שיטבלו במקום.

בחודש יולי, אושר "חוק המקוואות" של ח"כ משה גפני שנועד לעקוף את החלטת בג"ץ. על פי החוק, השימוש במקוואות יקבע על פי קריטריונים הלכתיים בלבד, אך כדי לאפשר טבילה גם לרפורמים והקונסרבטיבים, התחייבה המדינה לבנות בשבילם ארבעה מקוואות בתוך תשעה חודשים ועד אז החוק מוקפא.

בינתיים, עד להשלמת בניית ארבעת המקוואות, אפשרה כאמור, המועצה הדתית בתל אביב ביום רביעי האחרון את הטבלתה של משפחה במקווה בשכונת הדר יוסף בתל אביב. בחודש מאי, הוטבל במקום פעוט שהוריו בקשו לגיירו. "במקווה בתל אביב היו מאוד נחמדים, מאוד אדיבים ומילאו את כל בקשותינו", אמרו בתנועה הקונסרבטיבית שנהנית מהבלגן סביב הנושא יותר מאשר הזמינות של המקווה. קצת קשה להבין את ההתעקשות של הקונסרבטיבים כאשר בקלות הם יכולים להכריז על כל בריכת שחיה כ"מקווה" על פי "ההלכה".

אך למרות השמועות, גורם במשרד הדתות אמר כי אין כל כוונה לנקוט בהליך כלשהו נגד מזרחי וכי הסערה החלה בגלל לחצים פוליטיים. גם מלשכתו של שר הדתות, דוד אזולאי, נמסר בתגובה כי "לא הייתה כל בקשה או דרישה לפטר את יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר