פרשת עודד גז

הרב הראשי נגד אי הסנכרון בין בתי הדין ובתי המשפט: עזרו לסרבן גט

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו תקף את חוסר הסנכרון בין בתי המשפט ובתי הדין והביע חוסר נוחות מכך שביהמ"ש דן בבקשת סרבן גט - בעוד נפתחו נגדו הליכים בבית הדין (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, תקף הערב (שלישי) ברמז את חוסר הסנכרון בין מערכות בתי הדין הרבניים ובתי המשפט, זאת בין השאר על רקע העובדה שבית משפט דן בבקשה שהגיש סרבן הגט עודד גז - בעודו נמלט מהארץ ומבוקש בשל הליכים שהפעילה נגדו מערכת בתי הדין הרבניים. אמר אמר את הדברים בטקס פתיחת שנת המשפט בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.

הרב הראשי התייחס בדבריו לצורך לפעול בהקדם לסנכרון בין בית הדין הרבני לבית משפט לענייני משפחה, ואמר כי חוסר התיאום מוביל למצבים אבסורדיים, כמו במקרה של סרבן הגט עודד גז.

הרב לאו בכנס

"בעודו נמלט, הגיש סרבן הגט ממקום מסתורו בחו"ל בקשות לביהמ"ש לענייני משפחה להיפגש עם ילדיו ובהימ"ש דן בבקשותיו בלא להתייחס לכך שהבעל נמלט מהארץ ובלא לדרוש ממנו לשוב ראשית כל לישראל בכדי לסיים את עגינותה של האשה". אמר הרב לאו והוסיף כי הוא "מצפה מבתי המשפט שיעזרו לבתי הדין וישתפו פעולה במאבק למען העגונות".

הרב הראשי אמר עוד כי "צרתם של בתי המשפט היא משותפת גם לבתי הדין – יש חוסר גדול בתקנים, דבר שמוביל לעומס גדול של תיקים ופגיעה בציבור הרחב".

בטקס השתתפו גם נשיאת ביהמ"ש העליון השופטת מרים נאור ונשיאי בתי המשפט מרחבי הארץ; שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד; היועמ"ש לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר