ריבלין: אסור לכפות לימודי ליבה למי שלא רוצה

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס לנושא לימודי הליב"ה במגזר החרדי ואמר כי "ככל שנמעיט בכפיה עליהם הם יבינו יותר ויותר את הצורך, המצב היום בשטח הוא שהמכללות מלאות בחרדים" (חדשות)

הנשיא רבלין הערב (צילום: שלומי יוסף)

התבטאות מפתיעה: הנשיא רובי ריבלין התייחס לנושא לימודי הליבה במגזר החרדי במהלך פורום הפיס לחינוך שנערך הערב (רביעי) בחולון, ואמר כי אסור לכפות את לימודי הליבה על החרדים או על מי שלא רוצה אותם.

במהלך הנאום אמר הנשיא כי "החרדים כיום מבינים יותר ויותר את הצורך שלהם להיות במצב שבו למרות הרצון הבלתי מתפשר שלהם לחיות כעדה ובאורח חיים המקובל עליהם כמו שהם רוצים. היות וכך, כשמדברים על ליבה חייבים לדעת שלימודי ליבה לא נלמדים מתוך כפיה. 'ליבה' צריך לבוא מתוך הכרה כדי להשתלב בחיים הכלכליים, בהחלט שתלמידי חכמים הם חשובים ביותר, ומי שמסוגל להיות תלמיד חכם זה חשוב".

"היה לי ויכוח עם ח"כ יאיר לפיד על נושא הכפייה האם באמת יכולים לכפות על החרדים או על הערבים אמונות שאנחנו חיים בהם. פעם היינו מתווכחים על הנושא של כניסת חיי הציונות לאוכלוסיות השונות בחברה הישראלית, כיום אין ויכוחים היות והשיח מפלג בין האוכלוסיות השונות", אמר ריבלין.

הנשיא חתם ואמר כי "לימודי הליבה נגישים גם לאוכלוסיה החרדית. זה רק עניין של הרצון שלהם, ככל שנמעיט בכפיה עליהם הם יבינו יותר ויותר את הצורך, המצב היום בשטח הוא שהמכללות מלאות בחרדים המבקשים לבוא וללמוד בהם".

הפורום התקיים היום בחולון זו השנה העשירית, והשתתפו בו בין השאר גם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מכבים רעות חיים ביבס ומנהל החינוך העולמי של חברת Apple ג'ון קואץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר