חשיפת "כיכר השבת"

מאמצים למנוע משבר: מנהלי הסמינרים ייפגשו עם זהבי

ראשי איגוד הסמינרים ייפגשו עם מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך בניסיון להגיע להבנות שיימנעו את השבתת הלימודים בכיתות ט' בסמינרים בעקבות השיבוץ בכפייה של הרשויות המקומיות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי איגוד הסמינרים. ארכיון (באדיבות המצלם)

במאמץ אחרון למנוע את המשבר צפויים להיפגש הבוקר (חמישי) ראשי איגוד הסמינרים עם איציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בניסיון להגיע לפתרונות שימנעו את שביתת כיתות ט' בסמינרים ביום ראשון הקרוב - כפי שנחשף בלעדית ב"כיכר השבת".

עוד בנושא:

ל"כיכר השבת" נודע כי מנהלי הסמינרים החרדיים צפויים לשטוח במהלך הפגישה את טענותיהם על הרשויות המקומיות האשמות העיקריות במשבר שנוצר אל מול הכפייה בשיבוץ התלמידות בכיתות ט' בסמינרים.

לדברי גורמים המקורבים למנהלי הסמינרים מדובר בניסיון אחרון של מגעים על מנת למנוע את המשבר שנמצא כעת בעיצומו.

"קיבלנו אור ירוק מגדולי ישראל להשבית את הלימודים ואנחנו מנסים כעת במאמץ אחרון למנוע את הפיצוץ", אומר אחד מראשי האיגוד בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "כולם מבינים - גם במשרד החינוך וגם ברשויות המקומיות - את המשמעות של השביתה המתוכננת באם המגעים לא יצלחו ולכן יש ניסיון אמיתי מצד כל הצדדים להגיע להבנות".

כזכור, אמש דווח בלעדי ב"כיכר השבת", כי באיגוד מנהלי הסמינרים החליטו שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' בסמינרים בכל רחבי הארץ - עד להודעה חדשה.

בהודעה ששלח מנכ"ל האיגוד הרב יצחק אוסטרליץ למנהלי הסמינרים נכתב כי "בשל התערבות הרשויות בשיבוץ בנות בכפיה על המנהלים, לאחר התייעצות עם גדולי ישראל אנו מורים בזה שלעת עתה לא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' ברחבי הארץ עד להודעה חדשה".

גורמים באיגוד הסמינרים אמרו אמש ל"כיכר השבת" כי "הוכרזה מלחמה של ממש נגד הסמינרים החרדיים. זה מתחיל בהתערבות בתכנים ונמשך בנושא כפיית קבלת תלמידות".

גורמים שונים המעורים במשבר מציינים כי המכתב של איגוד מנהלי הסמינרים הינו בעיקר נגד הרשויות המקומיות עם דגש על החרדיות שבהם זאת בשל העובדה שבסופו של דבר מי שאחראי לשיבוץ הבנות הם ראשי המערכות העירוניות שכעת בורחים מלקיחת אחריות. לדבריהם: "אין למשרד החינוך קשר לעניין השיבוץ שהינו תלוי ברשות המקומית".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי זימן עשרה מנהלי סמינרים לשימוע דחוף ביום ראשון הקרוב במשרד החינוך בירושלים לפני נקיטת סנקציות.

הזימון לשימוע יצא לאחר שבשבוע האחרון הודיעו מנהלי הסמינרים כי הם מסרבים לקבל את השיבוצים של הרשויות החרדיות. בעקבות הסירוב יש כ-50 בנות שנותרו כרגע ללא מקום לימודים.

עיקר הבעיות מתרכזות בערים ירושלים ומודיעין עילית אולם גם מנהלים מהערים ביתר עלית, אלעד, ובית שמש זומנו לשימוע המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר