ראיון בלעדי ל"כיכר השבת"

בן האדמו"ר מפתיע: יש דברים טובים בוואטסאפ ובאינטרנט

הרב אשר שפירא, איש חינוך המטפל בנוער נושר, בנו של האדמו"ר מנארול, מפתיע ומצדד בשימוש באינטרנט ובטכנולוגיה • "במקום להשקיע בקירוב ובאהבה אנחנו נלחמים במציאות" • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הרב אשר שפירא, בנו של האדמו"ר מנארול, הינו דמות ידועה בשכונת סטמפורד היל בלונדון, יהיו שיגדירו אותו אפילו כ"דמות צבעונית".

הרב שפירא הוא איש חינוך המסייע מזה למעלה מ-17 שנים לשיקום נערים נושרים שנפלטו ממסגרות הלימודים, הקים ארגון ידוע בשם 'קול בונייך' הזוכה לתמיכת גדולי ישראל מכל החוגים והעדות ונחשב לבר סמכא של ממש בנושא חינוך הנוער ורבים מתייעצים בו.

הרב שפירא הנתפס בעיני רבים כמנהיג רוחני בעל חשיבה מקורית הינו תלמיד חכם המקפיד על קלה כבחמורה ומקורב לאדמו"רים רבים.

בעוד רבים מהמחנכים בארץ ובחו"ל בוחרים בשנים האחרונות להאשים את פגעי הטכנולוגיה בכל הידרדרות הנוער ותופעות של בעיות נפוצות אחרות, טוען הרב שפירא כי מדובר מבריחה מהבעייה האמיתית.

לדבריו תופעת הנשירה לא נולדה היום או אתמול והיתה קיימת עוד לפני פרוץ האינטרנט והוואטסאפ. "אנחנו נלחמים בחזית הלא נכונה", הוא אומר בראיון בלעדי ל"כיכר השבת". "אני בעצמי עסקתי בבעיות חינוך וטיפלתי בשבבניקים עוד לפני המהפיכה הטכנולוגית וגם כיום ניתן לומר שלא זו הסיבה. במקום להשקיע בקירוב, בהרעפת חיבה ונתינת אהבה אנחנו נלחמים במציאות הקיימת".

לדברי הרב שפירא: "נכון שיש כאלו שמשתמשים באינטרנט לא חסום ונכשלים, אולם אלו שמחפשים להיכשל יעשו זאת בדרכים אחרות גם. היצר הרע לא נולד אתמול והוא קיים מאז בריאת העולם ומי שלא ימצא אותו פה ימצא אותו שם.

"הדור שלנו צריך חיבוק ואהבה, זה מה שחסר. אני אומר שמי שמשתמש באינטרנט עם פיקוח או סינון יכול לגרום להרבה טוב בעולם ולהפיץ רוחניות".

הרב שפירא מספר לנו כי "רק אתמול מישהו מצא תפילין ברכבת התחתית בלונדון, צילם בוואטסאפ והפיץ בקבוצות וכך הגיע במהירות לאדם שאבד לו. יש כאלו בארה"ב שמפיצים את השיעורים שלהם בפייסבוק או בוואטסאפ וזה מחזק יהודים בכל העולם שמחכים לשיעורים הללו וזה מה שמחבר אותם לאידישקייט".

במהלך הראיון, מבהיר הרב שפירא כי "אסור לטאטא בעיות מתחת השטיח. צריך לטפל. האדמו"ר מבעלזא היה הנחשון בציבור החרדי שהרים את הכפפה והוביל לכך שיתנו טיפול ראוי לאותם נושרים או כאלו המתמודדים עם בעיות שונות".

הרב שפירא יוצא נגד מוסדות החינוך שמשקיעים, לדבריו, בטפל במקום בעיקר. "יש משפחות טובות שלא מכניסים את הילדים שלהם למוסדות חינוך ללא סיבה. מה קורה? הילדים נושרים ואז המנהיגים מגיעים לגייס כספים כדי להציל אותם מהחינוך החילוני. למה לא לחשוב על כל הבעיות קודם ולמצוא פתרונות?".

"כואב לי המצב הזה ואני פועל למען קירוב של כל בחור ובחור כהוראתם של גדולי ישראל. לנערים הללו חסר חום ואהבה וזה מה שאני נותן להם וכך ממילא נשבר הקרח והם מתקרבים לאט לאט ליהדות ולרוחניות", הוא מוסיף לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר