מחריש אוזניים

גם לא-סיסי נמאס: אוסר על מואזין ברמקולים

שלטונו של עבדול פתאח א-סיסי במצרים הצית לאחרונה סערה במדינה, כשהודיע על איסור על שימוש ברמקולים להגברת קול המואזין במסגדים במדינה, עקב "פגיעה באיכות החיים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מואזין, עם רמקולים (צילום: פלאש 90)

המואזין, אותה קריאה מחרישת-אוזניים המושמעת ברמקולים רבי עוצמה במסגדים חמש פעמים ביום, ומזמינה את המוסלמים האדוקים לתיפלה, מככבת בימים אלו בתודעה הציבורית במצרים.

שלטון הנשיא א-סיסי מבקש לאסור שימוש ברמקולים להגברת קול המואזין. זו לא הפעם הראשונה שהענין עולה על סדר היום: במשך שנים ניסו הרשויות במדינה לאסור על השמעת המואזינים ברמקולים במסגדים הרבים, בטיעון כי זו "פגיעה באיכות החיים". אלא שהן לא הצליחו עד כה לממש את האיסור, בשל התנגדות עזה של רבים בציבור - המסורתי ברובו - ושל הממסד הדתי כמובן.

א-סיסי (צילום: שאטרסטוק)

כעת ממשל א-סיסי פותח מחדש את המאבק הזה, ופרסם לאחרונה הודעה על איסור מחודש שכזה, כשאך לפני מספר חודשים, במהלך חודש הרמדאן, נוסתה כזו הנהגה וללא הצלחה. אנשי דת מהממסד הדתי שפועל בחסות השלטונות הסבירו כי ניתן להזמין מתפללים למסגד גם באמצעים אחרים, ולדברי שר ההקדשים המצרי, "האסלאם התפשט ברחבי העולם במשך 1,300 שנים מבלי שהיו לו מיקרופונים".

בציבור הרחב וברשתות החברתיות ניכרת, כאמור, התנגדות לצעד החדש, שנתפס על ידי רבים כחלק ממלחמתו של א-סיסי באסלאם הקיצוני, במסגרתה הוא פועל נגד מוסדות דת ומסגדים עצמאיים מדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר