תרבות נגד טרור?

שוברים לתרבות יחולקו לצעירים אירופאים

ממשלת איטליה הודיעה כי תחלק לצעירים שוברים ייחודיים לניצול במוסדות תרבות כמוזיאונים וקונצרטים זאת במטרה להרחיק צעירים מהשפעת ארגוני טרור איסלאמיים (בעולם)

הקלוסיאום, סמל תרבות איטלקית (נתי שוחט, פלאש90)

ממשלת איטליה תעניק לצעירים בני 18 בעלי אזרחות אירופית החיים בתחומה שוברים בשווי 500 דולר ל"צריכת תרבות" בביקורים במוזיאונים, מופעי מוזיקה ועוד. זאת, כחלק מתכנית שנועדה להדגיש את חשיבותה של תרבות "הן לצרכי העשרה אישית והן לחיזוק המרקם החברתי במדינה", כדברי האחראי ליוזמה, תומאסו נאניצ'יני.

תוכנית השוברים, שתחל באמצע החודש ותימשך עד לסוף שנת 2017, נועדה גם למטרה נוספת – להרחיק צעירים מההשפעה של ארגונים אסלאמיסטים קיצוניים, כחלק מהמאבק בטרור. ההרשמה לתוכנית תתאפשר באמצעות אפליקציה ייעודית לסמרטפון, דרכה יוכלו הצעירים לבחור כיצד ברצונם לממש את השוברים שיוענקו להם.

בשנה שעברה, לאחר פיגועי נובמבר בפריז שגבו את חייהם של יותר מ-130 בני אדם, אמר ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי כי יש להיאבק בטרור הן מבחינה צבאית והן מבחינה אידאולוגית. "הם חושבים על טרור, ואנו עונים להם עם תרבות", אמר אז רנצי.

התוכנית, שעלותה מוערכת בכ-300 מיליון דולר, נועדה לספק לצעירים חוויה חיובית של צריכת תרבות ולהעניק להם נקודת מבט חיובית על ארצם. זאת, בין היתר, על רקע העובדה ששיעור האבטלה בקרב צעירים עומד על 35%.

גורמים באופוזיציה באיטליה ביקרו את התוכנית וכינו אותה "פופוליסטית", אך מומחים ללוחמה בטרור העריכו כי עשויה להיות יעילה יותר מאשר יוזמות קודמות שנועדו לצמצם את השפעתם של ארגונים הגורמים לצעירים לעבור הקצנה בהשקפותיהם. בין היתר ציינו המומחים לטובה את היותה של התוכנית וולונטרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר