"ניצחתי"

מ-0 ל-94: הניצחון המרגש של "תלמידת האפס" במצרים

הבכי של מרים מלאכ, שקיבלה אשתקד 0 ברוב הבגרויות, ריגש את מצרים. ערעורה נדחה, אבל במבחנים השנה היא כבר הצטיינה: "זו התוצאה האמיתית שלי, ניצחתי"

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
מאלכ בראיון לאחר כשלונה (צילום: מתוך יוטיוב)

היא כבר לא "תלמידת האפס" : בשנה שעברה הייתה חתומה מרים מלאכ ממצרים על הישג עגום במיוחד שעורר הדים רבים - היא קיבלה ציון אפס ברוב בחינות הבגרות. הפרשה הסעירה את הרחוב המצרי נוכח העובדה שמדובר בתלמידה שקדנית ששאפה להיות רופאה. כעת השלימה את הבחינות מחדש - ובהצטיינות.

במשפחתה של מלאכ, נוצרייה קופטית ממחוז מיניא בדרום המדינה, טענו בזמנו כי טופסי הבחינות שלה הוחלפו עם תלמיד אחר. לדבריהם, היא קופחה כיוון שאינה מוסלמית. "היה מבחן וזאת הייתה טעות. זה יתוקן. את תראי", אמרה מראיינת בערוץ "אל-חיאת" לצעירה שמיררה בבכי. דמעותיה של מלאכ הפכו לשם דף פייסבוק שעד היום עוקב אחר הפרשה. עבור רבים במצרים, היא מעידה על השחיתות והקלקולים במערכת החינוך.

השנה הגיע התיקון המיוחל אחרי שמלאכ עברה בהצלחה רבה את כל בחינות הבגרות עם ממוצע של יותר מ-94. "השבח לאללה. אנחנו מודים לאל שאיפשר להוכיח עד כמה המאמץ שלי הביא לתוצאה האמיתית שלי. הדבר הכי חשוב הוא שניצחתי את אלה שהאשימו אותי בשקרים. ההצלחה הזאת היא לא רק שלי, אלא של המשפחה, האחים והחברים שלי, שעמדו לצדי לכל אורך התקופה הזו".

אחיה של מלאכ, מינא, אמר כי אחותו קופחה והתוצאות שקיבלה השנה מעידות על כך שדיברה אמת. עורך דינה, איהאב עאדל רמזי, אמר: "ההצלחה שלה וההצטיינות בבחינות יעזרו לנו. הן הוכיחו לעולם שהיא לא 'תלמידת האפס', שהאפס הוא נחלתו של מישהו אחר. למרות הלחץ הנפשי שהיא הייתה נתונה בו, היא נאבקה והוכיחה את חפותה, הצליחה והביאה כבוד למשפחתה".

בקיץ שעבר עוררה הפרשה הדים רבים. תיכוניסטים הפגינו למענה מול משרד החינוך בקהיר, אך שם טענו כי בדיקתם העלתה שטופסי הבחינה שייכים לה, וכי כתב היד שלה זהה לזה שעל הטפסים. ואולם תומכיה דחו את הטענה. היא אף ערכה השוואה בין כתב היד שלה לזה שבטפסים, בשידור חי באחד מערוצי הטלוויזיה, והוכיחה תוצאה אחרת. אולם במשרד החינוך לא השתכנעו והיא נאלצה להיבחן מחדש.

כעת מלאכ מביטה קדימה. היא מעוניינת להתקבל לאחת מהפקולטות לרפואה או רוקחות במצרים. אך קרובי משפחתה סיפרו שלא נותרו מקומות פנויים באוניברסיטאות הפרטיות. לפיכך הגולשים בדף התמיכה "הדמעות של מרים" קראו לשר החינוך, אשרף א-שיחי, לתת את הדעת בנושא, נוכח "הסבל שחוותה מרים כדי להגשים את חלומה". הם ביקשו להעניק לה מלגה באחת האוניברסיטאות הפרטיות כי "מגיע לה יותר מלאחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר