הבנות בסיכון

בעמותה טוענים: הטיפול בנערות החרדיות - מתעכב אצל פקידי המשרד

בעמותה המטפלת במסירות בעשרות בנות שנמצאות בסיכון, בשל הרקע ממנו באו, לא מבינים את פשר ההתעקשות הבירוקרטית של משרד הרווחה, שעלולה לשים לאל את כל מאמציהם (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דולב, הוא שמה של עמותה המפעילה 'אשכול' חרדי המיועד לעשרות בנות חרדיות בסיכון, אשר זוכות למסגרת פנימיה בירושלים. כל הנערות מוכרות על ידי רשויות הרווחה השונות, ככאלו אשר זקוקות למסגרת הפנימיה, והעמותה אכן מעניקה להן למעשה את המחסה הדרוש, אלא שכעת עם פתיחת שנת הלימודים נערות אלו עלולות למצוא עצמן מחוץ למסגרת בשל התנהלות תמוהה של משרד הרווחה.

לטענת המנהלים, בשיחה עם "כיכר השבת", מתברר כי אחרי שהדירות המשמשות להן למגורים כבר אושרו ותוקצבו על ידי שירות ילד ונוער של משרד הרווחה, נדרשה לפתע העמותה, על ידי המשרד, למצוא מקום מגורים חלופי לנערות בעקבות בדיקה חוזרת של המבנים והטענה כי הם אינם עומדים בסטנדרטים של המשרד.

יצויין, כי הבקשה נמסרה לאחר ההשקעה הרבה שנעשתה במבנים ולאחר שכבר נתקבלו אישורים (סמל מוסד) שהדירות מאושרות ואף מימון עבור כך מאותו המשרד. לדברי המנהלים, נעשו השינויים הנדרשים בשתים מתוך ארבע הדירות, ותוקנו הליקויים אותם דרשו במשרד הרווחה לתקן, אולם למרות זאת טרם קיבלה העמותה, מסיבה שאינה ברורה, את האסמכתא הרשמית שמאושרת על ידי כלל הגורמים במשרד. כמו כן, במשרד הרווחה דרשו לפנות שתי דירות אחרות, חרף העובדה שבעבר הלא רחוק אושרו הדירות על ידי המשרד.

דרישת המשרד לפנות באופן מיידי את הדירות, ללא מתן שהות כנדרש, הפך את הדבר, מבחינת 'דולב', לבלתי ישים. בעמות מנקים את הקושי העצום בפניו הם ניצבים ואת העלול לקרות חלילה כתוצאה מההתנהלות התמוהה של משרד הרווחה: "אנחנו כרוכים בחוזים, ונדרשים כל העת להפסיק את ההתקשרות עם אותן בעלי דירות ואף למצוא באופן מיידי שתי דירות אחרות. זוהי גזירה שאי אפשר לעמוד בה כעת, ועל כן הפרויקט מצוי בסכנת סגירה מיידית ועשרות בנות יישארו ללא פתרון".

תגובת משרד הרווחה כפי שנמסרה ל"כיכר השבת": בניגוד לנטען, משרד הרווחה לא הפסיק את התקצוב למסגרת, יתרה מכך למרות שהמבנה לא עומד בתנאי המכרז - המשרד אישר הפעלה זמנית של המסגרת וזאת על מנת לאפשר לבנות את המשך לימודיהם. כאמור אישור זה הינו זמני, עד אשר המבנה יותאם לסטנדרטים הבטיחותיים הנדרשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר