ה-FDA: סבון אנטי בקטריאלי עושה יותר נזק מתועלת

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) יוצא נגד הסבונים האנטי-בקטריאליים: "אין הוכחה מדעית שהסבונים אלה טובים יותר מסבון ומים רגילים" (בריאות)

"הסבונים האלה טובים יותר מסבון ומים רגילים" (צילום: shutterstock)

בהודעה שפורסמה ביום שישי האחרון, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) קובע כי סבונים ותחליבי גוף אנטי בקטריאליים הנמכרים ללא מרשם רופא יורדו מהמדפים, כיוון שיצרניהם אינם מסוגלים לספק ראיות כי החומרים הפעילים בהם בטוחים ויעילים יותר משטיפה במים וסבון רגיל.

"הלקוחות עשויים לחשוב ששטיפה בסבונים אנטי בקטריאליים יעילה יותר במניעת התפשטות חיידקים, אבל אין לנו הוכחה מדעית שהם טובים יותר ממים וסבון רגילים" אמרה ד"ר ג'נט וודקוק, מנהלת המרכז להערכת תרופות ומחקר של ה-FDA, "למעשה, מכמה נתונים עולה כי חומרים אנטי בקטריאליים עלולים לעשות יותר נזק מתועלת בטווח הארוך".

לטריקלוזן, כימיקל אנטי בקטריאלי, יש תופעות לוואי מזיקות, ולמרות זאת הוא אחד המרכיבים הנפוצים ביותר בסבונים ותכשירי ניקוי אלה וגורם לדאגה רבה בקרב מומחים לבריאות הסביבה. לדוגמה, מחקר מ-2014 מצא כי הטריקולזן עודד צמיחה של תאים סרטניים בעכברים, ומחקר מ-2008 מצא כי הכימיקל קשור לבעיות בבלוטות התריס אצל חולדות צעירות ממין זכר וגרימת נזקים לכבד של עכברים.

מדוע עדיין תמצאו אותו בסבון שלכם? כי הטריקלוזן הורג חיידקים מזיקים ואין עדיין הוכחות שהוא מזיק לבני אדם (לעומת אותם עכברים אומללים).

בהודעה, ציינו ב-FDA כי השימוש הנרחב בסבונים אנטי בקטריאליים עשוי להיות אחד הגורמים לעמידות החיידקים.

בנוסף, לפי ההודעה, יצרנים הצליחו לספק ראיות מספקות ליתרונותיהם של 19 מרכיבים פעילים, ביניהם הטריקלוזן. אך לחברות ניתנה שנה להסיר את המוצרים מהמדפים או להסיר את הרכיבים הבעייתיים מהמוצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר