סוער בברסלב

אברך חטף מכות מתומכי "שובו בנים"; המשפיע אוים באמצע מנחה

קומץ מתומכי הרב ברלנד התנפלו באומן על הרב יואל פוקס, מנהל מוסדות ברסלב השמרניים, והכו אותו בעקבות התבטאות שלו נגד הרב ברלנד. משפיע מוכר ספג איומים ברצח (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב פוקס ומשקפיו השבורים (באדיבות המצלם)

סערה באומן: הרב אליהו גודלבסקי, מגדולי המשפיעים בחסידות ברסלב, הותקף במהלך השבת האחרונה בציונו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה. לטענת גורמים בברסלב, התוקפים הם חסידים המזוהים עם חצר "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד, נגדו התבטא לאחרונה הרב גודלבסקי.

על פי גורם שנכח במקום, בעת שהרב גודלבסקי התפלל תפילת מנחה בצהרי השבת, הקיפו אותו מספר צעירים המוזהים עם שובו בנים וקיללו אותו בגסות. בהמשך איימו עליו כי "אם ימשיך לדבר נגד הרב ברלנד הם יהרגו אותו במיתה משונה כבר היום". יחד עם הרב גודלבסקי, שהה גם נכדו של הרב ברלנד, יחיאל צוקר, שספג איומים גם הוא. מדובר בבן לחתנו הרב צבי צוקר, שפועל גם כן כנגד חמיו, הרב ברלנד.

הרב גודלבסקי. ספג איומים באמצע התפילה (צילום: יעקב לדרמן)

דקות ספורות לאחר מכן, תקפו מספר חסידים באלימות קשה את הרב יואל פוקס, מנהל מוסדות ברסלב השמרניים בבית שמש. על פי עדויות מהמקום, הרב פוקס נחבל קשות ומשקפיו נשברו במהלך התקיפה. עדי ראיה ששוחחו עם 'כיכר השבת' אמרו כי התוקפים קראו קריאות גנאי ואמרו כי הם תוקפים אותו על רקע "התבטאויותיו נגד הרב ברלנד".

גורם המקורב לרב פוקס אמר היום (ראשון) בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בחציית קו אדום: "לא מדובר רק בתקיפה קשה ואלימה של אברך חשוב, מדובר באיומים חסרי תקדים על חייו של אחד המשפיעים הגדולים בחסידות ברסלב, הרב אליהו גודלבסקי, רק משום שהתבטא נגד הרב ברלנד".

משקפיו השבורים של פוקס
החבלות בראש

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות האחרונות הגיש הרב פוקס תלונה במשטרה המקומית באומן נגד התוקפים המתגוררים במקום. על פי ההערכות, בימים הקרובים צפויים החשודים בתקיפה להיחקר בנושא. יצוין, כי בשבוע שעבר הותקף בניו יורק באלימות הרב צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד, מכיוון שהעיד נגדו במשטרה.

משובו בנים נמסר בתגובה: "אנשים שמשתלחים בצורה כזאת על גאון וצדיק בישראל באים בצעקת הקוזק הנגזל. ידוע לכולם שמורינו הרב שליט"א סולד מכל אלימות שהיא אבל כשקבוצה שולית ובוטה מתנהגת באלימות פיזית ומילולית מתחילת מאבקם ברב שלנו כשהשיא שלהם היה כשהאיש שהתחיל את הלכלוכים נגד הרב ירה יחד עם אחיו באש חיה לתוך בית של משפחה עם ילדים בתוככי מאה שערים, כשאלה מתלוננים על מספר מכות שקיבלו מאיזה צעיר שלא שלט בעצמו ואפילו לא נזקקו לטיפול רפואי מדובר בשיא הצביעות. כשהאנשים האלה עושים הכל כדי שהרב ברלנד יישאר במעצר שלא יתפלאו שאין מי שיעצור צעירים כאובים מלהגיב. כשהרב היה בחוץ הוא תמיד מנע בכל דרך שהיא אפילו בגופו שצעירים לא יגיבו להתקפות נגדו ולא יפגעו באויבים והחולקים שלו. עם הזמן שהרב נשאר במעצר הדברים מתחילים לאבד שליטה וזה הפסד של כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר