פרסום ראשון

ילדות כיתה א' בסכנה: קרינה גבוהה במיוחד התגלתה בב"ב

קרינה גבוהה ברמה של פי 3 מהמותר, אובחנה בכיתות א', ב' וה' ובמעבדה של בית הספר "ותתפלל חנה" בבני ברק. המוסד מתכוון להפגין מול העירייה, שם מאשימים את חברת החשמל (חרדים, ארץ)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קרינה בלתי תקינה במוסד החינוכי: הורים לתלמידות הלומדות בבית הספר "ותתפלל חנה" בשכונת נווה אחיעזר בבני ברק, פתחו במאבק נגד עיריית בני ברק, זאת לאחר שבדיקות שנערכו מטעם האגף להגנת הסביבה גילו רמות קרינה גבוהות ובלתי מותרות בכיתות הלימוד בבית הספר.

תוצאות הבדיקה שנערכו לפני מספר חודשים, גילו חריגות מסוכנות מרמת הקרינה המותרת. בחלק מכיתות הלימוד רמות הקרינה אף גבוהות פי שלושה מהמותר על פי תקן הקרינה בישראל. מי שעוד סובל מרמות הקרינה הגבוהות ברמה מסוכנת, הם תושבי השכונה שבתיהם פונים לעבר כביש גהה הסמוך.

על פי הערכות המומחים שהגיעו לערוך את הבדיקה, רמות הקרינה הגבוהות נובעות מעמודי חשמל גדולים בצורה משמעותית שהוקמו במקום. הקרינה הגבוהה נמדדה ברחוב אורליאן בעיר, שבמקביל אליו הונחו תשתיות החשמל בעלי הספק גבוה במיוחד.

יצויין כי לאורך הרחוב שוכנים מספר גני ילדים ובתי ספר, בהם בית הספר "רזילי", "תתפלל חנה", כמו גם מספר גנים השייכים לעיריית בני ברק. במוסדות החינוך ברחוב אורליאן לומדים כאלף תלמידים ותלמידות מידי יום.

גורם בבית הספר 'ותתפלל חנה' אומר ל'כיכר השבת" כי תוצאות הבדיקה הגיעו לידי בית הספר "מיד לאחר סיום שנת הלימודים הקודמת". לדבריהם: "שמענו על בדיקה שביצעה העירייה בבית הספר, ופנינו לאגף לאיכות הסביבה כדי לקבל את תוצאות הבדיקה".

הגורם מבית הספר אומר ל'כיכר השבת' כי "כשהגיעו אלינו תוצאות הבדיקה היינו בהלם מוחלט, ב-3 כיתות בבית הספר בהם לומדות ילדות קטנות בכיתות א', ב' וה', ובנוסף בכיתת המעבדה של בית הספר התגלתה קרינה בשיעור גבוה פי 3 מהמותר. במסמך הבדיקה מצויין בבירור, שאין למקם בחדר זה מקומות ישיבה. יושבות שם ילדות במשך שעות במהלך היום".

"היינו מזועזעים מהמצב בו הילדות היו חשופות לקרינה מסוכנת במשך התקופה האחרונה מאז שהותקנו עמודי החשמל המפלצתיים האלו" אומר הגורם.

לטענת הגורם, לאחר שפנו לעיריית בני ברק ולגורמים הרלוונטיים בעירייה, "דחו אותנו בעירייה בלך ושוב, במשך כחודש. ולצערנו אנחנו כעת פותחים את שנת הלימודים בידיעה שהמקום מסכן את שלום התלמידות".

"אנחנו לא מאמינים שתהיה אפשרות לעשות משהו עם קווי המתח הגבוהים, זה צריך להיות רק בשיתוף כוחות של כל תושבי השכונה שיתגייסו למאבק, החשמל הזה עובר להם בתוך הבית וכל אחד צריך להתעורר ולהילחם בזה" אומר הגורם.

על פי גורם במוסד, "לא כל מתחם בית הספר בסכנה, רק אגף מסויים הפונה לכביש גהה ולגינה החדשה, מדובר כאמור ב-4 כיתות, אנחנו מצפים מהעירייה שתדאג למקום חילופי זמני לפחות לארבע הכיתות הללו. לאגף הרווחה בעירייה יש כאן ממש בצמוד לבית הספר מתחם גדול בשימוש מזערי, אם יש רצון לפתור את העניין אנחנו בטוחים שיש לעירייה מספיק כלים ואפשרות להגן על הילדות החשופות לקרינה מסוכנת".

גורם נוסף בבית הספר מוסיף ואומר "יש כאן הורים מכל רחבי העיר ששולחים את הילדות שלהם לבית הספר, וישנה כעת ממש בהלה בקרב ההורים החוששים לבריאותם של הילדות". בימים הקרובים מתכוננים בבית הספר לקיים הפגנות מול בניין העירייה על מנת שזו תמצא פתרון לנושא.

במענה לפניית 'כיכר השבת', אישרו בעירייה את הטענות הקשות, אך האשימו את חברת החשמל במצב וחשפו כי בעקבות רמות הקרינה הגבוהות הגישה העירייה תביעה נגד חברת החשמל.

בעירייה אומרים כי "המצב הוא שמאז שחברת החשמל ביצעה שינויים בקווים בכביש גהה מול קטעים בבני ברק וחלק מגבעת שמואל, מתברר בבדיקות של העירייה שישנה חריגה בקרינה באזור זה, בחלק מהמקומות משמעותית יותר, ובחלק פחות". בעירייה מוסיפים כי "בעקבות זאת, הגיש עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, בהנחיית חנוך זייברט, ראש העיר, תביעה משפטית נגד חברת החשמל, ועד כה כבר התקיים דיון אחד בביהמ"ש".

"העירייה גם קוראת למשרד הממשלתי להגנת הסביבה לתמוך במאבק זה, שכן המשרד הממשלתי אינו סבור שישנה חריגה בקווי המתח הגבוה לאורך כביש "גהה", אך יחד עם זאת, המשרד הודיע כי יבצע בדיקות משלו. העירייה מציעה לבצע בדיקות משותפות עם המשרד הממשלתי להגנת הסביבה", אומרים בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר