"הלב כואב"

כך יוצר הלוויין הישראלי המשוכלל שנהרס בסוף השבוע

בתעשייה האווירית עוד לא השתחררו מההלם שאחז בהם עם לכתו לעולמו של "עמוס 6", הלוויין הישראלי שפותח בעמל רב והיה למקור גאוותם. צפו בהליך ייצורו - סרטון חדש (טכנולוגיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמוס 6. "כולנו בהלם" (צילום: תעשייה אווירית)

התעשייה האווירית מפרסמת היום (ראשון) סרטון, בו נראה תהליך בנייתו של הלוויין "עמוס 6", שהתפוצץ יחד עם הרקטה של spaceX ביום חמישי האחרון בפלורידה. מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, התייחס אחר הצהריים לפיצוץ שהוביל לאובדן הלוויין היקר ביותר שפותח בישראל, שנחשב לאחד מלוויני התקשורת המובילים בעולם. "זה אירוע דרמטי, זה הלם לי אישית ולתעשייה האווירית. המדינה חייבת לראות בלווייני תקשורת נכס אסטרטגי", אמר וייס.

כזכור, פיצוץ עז החריד ביום חמישי האחרון בשעה 16:07 (שעון ישראל) את אתר השיגור בקייפ קנברל שבפלורידה. זה אירע במהלך ניסוי הרקטה של חברת space X, שנועד לבחון את המערכות השונות לקראת השיגור שהיה אמור להתקיים בשבת. הלוויין, בבעלות "חלל תקשורת" הישראלית, היה אמור לשמש בין היתר את פייסבוק למיזם שאפתני שנועד לחבר מדינות רבות באפריקה לאינטרנט, מאחר והן נעדרות תשתית פיזית ראויה משל עצמן.

זהו לא הכשל הראשון בתוכנית החלל הזו: לא רבים זוכרים שלפני כמה חודשים אבד הקשר עם הלוויין הישראלי "עמוס 5", אותו ייצרה דווקא חברה רוסית.

הבוקר, אם הכול היה מתנהל כמתוכנן, היו אמורים אנשי חמ"ל הלוויינים בתעשייה האווירית להתחיל בקליטת אותות הלווין עמוס 6 בחלל ולצפות בפתיחת האנטנות הסולאריים של אחד הלווינים המתקדמים בעולם, אולם התפוצצות המשגר שנשא את הלוויין ביום חמישי האחרון גרמה להלם וזעזוע בתעשייה האווירית - שלדאבונה הרב מסתפקת בשחרור סרטון המתעד את הליך היצור של הלוויין שנהרס בפיצוץ.

מנכ"ל התעשייה האווירית מתאר את התחושות הקשות : "אחרי האירוע דיברתי עם ראש הפרויקט, אנשי המנהלת, ומהנדס המערכת. אנשים שמכירים כל בורג בלוויין. אחד מהם אמר לי שהוא עם 'תעוקת לב'. היו עובדים שנמצאו במרחק לא גדול באזור השיגור והם ראו את הלויין נשרף מול העיניים, זה מצב לא סימפטי וכולנו בהלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר